kirkes Startet 9.April.2004 Link til dette innlegget Startet 9.April.2004 :flag:Hei. Etter noen (altfor mange syns ho mor) timer i båten begynner det nå å nærme seg tid for finishen (polering) Jeg kjøpte båten Nidelv 26 i fjor og hentet den i Oslo (på sjøen) så den store båtpussen ble det ikke i fjor, men i år!! Hva er gjort: Innredningen er pusset opp ved først å fjerne gammel lakk ved å benytte malingsfjerner og påføre flere lag med lakk. Peisestua ble lakkeringsverksted Skiftet slanger til doen og montert kvern. Drittjobb. Skiftet pakkning på roret. Fikk tak i ny talgpakning 3,2mm. Fikk alt løst og pusset opp messingen. Flott ble det Brukt Systemrens på sjøvannssiden. Benyttet egen pumpe og renset i to døgn. Virket meget effektivt. Væsken ble skikkelig ”grønn” Zinkdiodene er skiftet både på girkassa og motoren. Varselbryter for oljetrykket måtte skiftes. Trangt men det gikk greit. Bryterpanel skiftes Oljefilter og dieselfilter (to) luftfilter og veivhusfilter er skiftet Impeller skiftete Viftegreimer skiftet Nytt kjøleskap Isotherm 49 er installert med tykke kabler så spenningstapet ble minimalt. ++++++ Mye jobb, men bare gøy. :seeya:Hva skal jeg finne på til neste år!! Båten ligger ca. 1 meter fra huset så veien er kort. Har fått mye hjelp og inspirasjon særlig fra Amorøsa. :flag:Takk til deg. Båtplassen er ca, 2 n.mil fra Valle så det bli vel båttreff først i juni. Poleringsmaskin til ca. 2000 er anskaffet og nå skal båten bli fin utvendig også. Kanskje båten skal på sjøen før mai! Forsatt god påske. Hilse Kirkes Sitér dette innlegget Link to post
jorhei Svart 9.April.2004 Link til dette innlegget Svart 9.April.2004 Hei! Godt å høre at noen snart er ferdig med båtpussen Selv har jeg en del igjen men har allerede sagt at utsetting av båt skjer den 24 april......... Fortsatt god påske! Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
M/S Bastard Svart 9.April.2004 Link til dette innlegget Svart 9.April.2004 Sjøsetting ja Blir nok en god stund til enda det, men håper på Juni først og fremst. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.