sofa Startet 5.August.2008 Link til dette innlegget Startet 5.August.2008 Hei Holder på med reperasjon av drevene og i den forbindelse så klarer jeg ikke å få av den andre svinghjulskåpa ,har klart å få en åpning på ca 7-8 mm og så er det dønn fast, jeg tør ikke å slå så mye med hammer og brekkjern så nå trenger jeg gode råd,jeg rekner med at det er rust som plager meg men det er jo omulig å komme til med rustløser Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 5.August.2008 Link til dette innlegget Svart 5.August.2008 Antar at det er akslingen som henger i splinen mot dempeplata. Hva med et hardt og bestemt slag på akslingen i bakkant? Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Jon-Kåre Svart 5.August.2008 Link til dette innlegget Svart 5.August.2008 Kan være en ide å bruke en eik klosse eller lignende til å legge imellom. Kiler av samme treslag og litt jobb frem og tilbake så kommer den nok Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
sofa Svart 16.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.August.2008 Nå har jeg plagdes med den j**la svingjulskåpa og den sitter som stein .Har til og med borret ett 10mm hull så at jeg kan sprøte diesel rett på demperplata/ splinen uten at den lar seg imponere Så det store spørsmålet : går det ann å borre ut lagret i bakkant så at splinen blir frigjort fra svingjulskåpa,da kan mann jo ta ut svvingjulskåpa og arbeide med splinen / demperplata på en mye greiere måte. Sitér dette innlegget Link to post
Larspo Svart 16.August.2008 Link til dette innlegget Svart 16.August.2008 Hadde selv av en tilsvarende en gang (da på en AQ145), var et mareritt å få løs. Borret som du et lite hull og sprutet masse CRC inn. problemet er at det "fjører" litt i svinghjulshuset mot akselen, så man får ikke god nok kraft. Jeg mener jeg hengte motoren 90 grader slik at svinghjulshuset pekte nedover. Deretter brukte jeg en jernstang og slo på midten av akselen (der hvor drivknuten skal festet). Her har man et lite hull om jeg ikke husker helt feil som man kan dunke mot. Disse vibrasjoene var nok til å få den å løste for meg. Annet alternativ er å bruke en borremaskin med slag og "borre" på akselen. Dette gjøres da fra enden og i eks. hullet i mitten av akselen. Meningen er ikke å borre, så bruk gjerne et knekt bor eller noe annet som ikke fungerer, poenget er å få overført vibrasjonene fra "slagdrillen". Sitér dette innlegget Link to post
røyksopp Svart 17.August.2008 Link til dette innlegget Svart 17.August.2008 høres ut som om du må ta deg en prat med svein-magne pedersen, Sitér dette innlegget Link to post
sofa Svart 17.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.August.2008 høres ut som om du må ta deg en prat med svein-magne pedersen, HEI har du erfaring Har plagdes nokk for i dag så nå er det grilling og Sitér dette innlegget Link to post
flex Svart 17.August.2008 Link til dette innlegget Svart 17.August.2008 (redigert) Har du mulighet for å sette på en stor ters? (kulelager-avtrekker) Visst dette går, spenn opp tersen med et godt pådrag, gi noen "saftige" slag på terse-bolten. Tviler på du vil klare å bore ut lageret. Stålet i lageret er for hardt. Redigert 17.August.2008 av flex (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.