roaldbj Startet 5.August.2008 Del på Facebook Startet 5.August.2008 Vi har en grill av syrefast stål som er benyttet hyppig i sommer. Nå sliter jeg med å fjerne kullet/koksen på grillen. Det er en grill av typen Magma. Jeg har forsøkt varmt vann og skuresvamper. Er det noen som har et greit råd? Sitér dette innlegget Link to post
EIRINA Svart 5.August.2008 Del på Facebook Svart 5.August.2008 La grillen brenne til fettrester og kjøttrester er helt forkullet vent da til grillen er kald så går du på den med en stålbørste og børst den ren. Sitér dette innlegget Link to post
Brutus Svart 5.August.2008 Del på Facebook Svart 5.August.2008 WS grill og stekeovnsrens fra Lidl fungerte bra. Spray på, drikk et par pils og skyll av. Hvis det er noe mer igjen av Lidl-butikkene da. Det ble vel overtatt av Rema. Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 5.August.2008 Del på Facebook Svart 5.August.2008 i følge min bruksanvisning på (landbasert) gassgrill, så skal man IKKE bruke stålbørse, men plast eller treskrape. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 5.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.August.2008 Jeg har prøvd så mye, varmt grønnsåpevann, stålull, krapftig børste m.m. Jeg skal se på de løsemidlene dere anbefaler. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 5.August.2008 Del på Facebook Svart 5.August.2008 Det er min ringe påstand helt feil å starte med varmt vann, start med kaldt vann og la det stå, om nødvendig leeenge f.eks over natten i kaldt vann. Deretter skal man bruke varmt vann med såpe! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Jon-Kåre Svart 5.August.2008 Del på Facebook Svart 5.August.2008 I anvisnigen til min nye WEBER står det da vitterlig at grillen ikke trenger rengjøring annet en en skikkelig når sesongen er slutt, og da er det stålbørste og skrape Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Bitteliten Svart 5.August.2008 Del på Facebook Svart 5.August.2008 Jeg brenner alltid rent grillen etter bruk. 10 minutter på max - så går jeg over varm rist med en grippbørste - vet ikke om det er stål - men det er i hvertfall metall Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 5.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.August.2008 Jeg har forsøkt teknikken med å brenne rent - men det virker ikke på vår nye Magma grill. Jeg tviler på at saltsyre vil løse opp noe - jeg husker ikke tilstrekkelig fra kjemien til å ha formening om syrer vil løse opp noe av sotbelegget. Vi har en 5 liter med saltsyre ombord som jeg kan forsøke å benytte. Det tar i alle fall mye tid å rengjøre Magmaen som vi har så mye glede av ombord. Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 5.August.2008 Del på Facebook Svart 5.August.2008 Min magma: Plukker den i småbiter en gang i året. kraftig dusj med motorvask. Høytrykkspyling. Sauser delene inn med syrefast sveis-rens (kraftige saker). Skyller rein i varmt vann. Klar for et nytt år. Er den for skjoldete etter rensen pusser jeg lokket litt med chotsh-pad/stålull. Jåleri kanskje, men den ser ut som ny etter 3-4 år i aktiv bruk. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 5.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.August.2008 Betyr dette at en enkel kar uten tilgang til syrefast sveis-rens i stedet kan bruke kommersiell saltpetersyre? Sitér dette innlegget Link to post
Baso Svart 5.August.2008 Del på Facebook Svart 5.August.2008 Bruker aluminiumsfolie på grillen vi og grillen er like fin etter hver grilling Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 5.August.2008 Del på Facebook Svart 5.August.2008 Samme hva slags syre du bruker tenker jeg. Jeg bruker sveis-rens fordi den er enkel å få tak. Vanlig handelsvare. Motorvask kan sikkert også erstattes med hva som helst som løser opp fett. Må inrømme at jeg enkelte ganger har tatt av fettsamleren under og skrapt den rein før skiten har rent over og ut på dekk. Normalt ikke noe problem da det går mest i fisk og skalldyr i al-folie her ombord. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.