Jump to content

Beneteau Flyer 550 SUN DECK M/115HK, erfaringer?

BendikTeigene

Recommended Posts

Hei

Jeg hadde det ikke så fint, sånn båtmessig i sommer, så jeg går allerede med planer for neste år.

Jeg har spart opp noe lignende det en Beneteau 550SD setter meg tilbake, og har tenkt til å holde meg på det nivået. (Ca 260 000,-)

Siden dette er en båt som kom i år har jeg faktisk aldri engang sett den i vann, ikke på land heller.

Ettersom flyer serien til Beneteau har eksistert en stund, og de vanligvis bygges på samme skrog tror jeg at Flyer 550 OPEN er ganske lik SD, med tanke på handling, hvordan den ligger i vannet osv)

Rett meg om jeg tar feil.

Denne båten har jeg sett flere ganger og liker den godt.

Spørsmålet mitt til alle på baatplassen blir derfor; har dere noen erfaring med enten SD eller OPEN?

Hvordan ligger den? Håntering? Slitasje? Kvaliteten på putene? Egnet plotter? Egnet dregg? Fart med 115? Nødvendig utstyr? Er det noen som har en SD? Og for å utvide, er det noen som har en SD de vil ta meg med på tur i? Hehe

Egentlig alt nærliggende 550 er vil være intressant å høre mer om. Akkurat i denne fasen er jeg om en svamp som suger til seg kunnskap. (Innformasjonshøsting kalles det visst i markedsføringkretser)

Som sagt, alt relevant mottas med takk

jeg hadde en 550 flyer cabin med 90 hk ifjor , jeg solgte den ikke fordi det var en dårlig båt men ønsket en større.

kjempe bra båt med enkel kalsasje løsning. , litt lite styverom i båten. slo litt i motsjø.

gikk ca 35 Knop med 2 personer i.

selvlensende dekk, fikk ikke tilttet motoren ut av vannet uten å løsne på ryggen på baksetet.

kan anb. denne båten , fordi det ikke noe alllllle andre har(ref uttern etc)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...