Jump to content

Temperatur TMD30? Usikker...

Seesnake

Recommended Posts

Hei og takk for svar. Har nå kjøpt ny impeller. strammet vifteremmene som driver de 3 hjul.(veldig slakke) :smiley: og kjøpt pakningen som lakk fra lokket under påfylings lokket .(siter i 4 skruer) Penta anbefalte meg å å sette på 2 stk da dette er et problem.(fikk faktisk den gratis).

Har ikke startet enda da jeg vil skjekke en ting dersom det høres riktig ut.

Er det riktig av meg nå å blåse gjennom impellerpumpen og koble fra ut-røret varmeveksler for å skjekke at oljekjøleren ikke er tett? :confused:

Høres dette gæli ut? (vet nå at selve varmeveksleren har gjennomgang).

R1 :seeya:

hei. mulig den ligger der men det visste jeg ikke ... skal skjekke nå... :smiley:trekspill_slange.jpg

Ville bare spørre om en ting til. er det riktig å bruke denne type slange på innsuget ti sjøvannspumpa?

vet jeg har bytta denne. Kan ikke lage litt problemer denne vel? (i svingene??) :confused: og hva bruker dere som slange?

ok kommer tibake senere i kveld. R1 :drink:

hei i gjen . Bare en liten ting til. Noen som kan forklare meg kjølesystemet på et MS3c gir?

Virker for meg litt tett etter veksleren ned til giret og opp til eksosbendet. Har leita i hele forumet men finner ikke noe svar noen sted.Ikke i verkstedhåndboka ikke på penta sine side. Og kan dette renses dersom jeg tar ut anodene? Litt usiker på kanalene i dette giret. :confused: Men uansett kjører jeg motoren varm i morgen tidlig. så får vi se hvordan deg går med NY impeller NYE pakninger til ekspansjonskaret og oppstrammede VIFTEREMMER.

Jeg tror jeg tror... :flag:

Ser du har antydning til en liten lekkasje på dekselet som påfyllingslokket står på. Skal du få skikkelig sirkulasjon i motoren må systemet være helt tett.

Hadde akkurat samme problemet på en tilsvarende motor og da falt temperaturen endel grader etter lokket var planet og ny pakning satt på. Er du i tvil om det er tett er det å alliere seg med en bilmekaniker som låner med seg verktøy til å trykksette varmeveksleren..... de har en slik universal sak som puttes nedi og trykk pumpes opp, da finner du ut om systemet ditt er helt tett....

men siden du har gjort så mye med motoren uten å finne feilen, du er sikker på at motoren er så varm? at det ikke er giveren som tuller seg?

Elers enig med andre her om rester av sinkanoder i gearoljekjøleren (systemrens fjerner de).....pluss de "lange" slangene som går der i akterkant... de kan delamineres... ser helt ok ut på utsiden, men er nesten tett innvendig.....

Hei på dere. :flag_sw::flag_sw: Nå kan jeg si med sikkerhet at jeg 99,9% har funnet feilen men vil være sikker:wflag:

Noen har vært inne på det, men kommer tilbake ved 21 tiden for å være 100% DA JEG NÅ DRAR BORT I REGNET FOR Å STARTE OG GI FULL GUFFE PÅ MASKINERIET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :flag_sw: nÅ ER FERIEN SLUTT OG FEILEN FUNNET(REGNER JEG MED). "Stol aldri på noen" :nono: :nono: :nono:

R1

Hei på dere alle sammen. :flag_sw::flag_sw: nå har jeg ENDELIG funnet problemet og fikset det. :flag_da: Tusen takk for sll hjelp jeg har fått :drink: .Men en ting er sikkert. STOL KUN PÅ DEG SELV !!!! :nono: :nono:

Jeg kjøpte Båten sent i fjor. Båten sto på land og maskineriet ble prøvd selvfølgelig. Det som var merkelig var at innpelleren måtte ha en hjelpepumpe for å klare å løfte vannet opp i fra kjøredunken bak båten.Jeg tenkte ikke noe mere på det. Men her tror jeg allerede svaret ligger. :puke: Se bildene.

Jeg ble iIKKE fortalt at båten gikk varm ved normal kjøring. Jeg går ut i fra selger visste om dette??

Gå veldig mange tusen for denne Nidelven og alt skulle være i orden...... men neida. Har nå vært så usikker på temparaturen at jeg visste noe var galt.

Hadde jeg fortsatt å kjøre som eieren sa til meg over tlf for noen få dager siden hadde ALT havarert.

Les spørsmålene mine i bildene er dere snille. Hva mener dere????? :nonod::nonod:feil_funnet_ja.jpg

Selger må jo ha hatt et langvarig kjøleproblem som ikke har kommet frem???

dsc04143.jpg

tett.jpg

Det er den øverste anoden som tetter. ville bare nevne dette til dere. full blokade!!

så var temparaturen og sirkulasjonen tipp topp.dsc04175.jpg

dsc04172.jpg

Tusen takk for all hjelp i gjen jeg har fott av dere alle sammen :wflag:

Men vil jo ta dette med han som solgte meg båten selvfølgelig..

Husk jeg kjøpte denne båten ferdig konservert og fikk den fraktet til min båthavn. Pakket den inn som avtalt.

Båten har kun ligget i sjøen i knappe 2 mnd. Da tenker jeg på hvordan anoden som satt i giret(kjølingen ser ut)

Hvor lenge kan denne ha sittet der ????

Jeg tror dette har vært et stort problem........

Jeg hadde ALDRI kjøpt en båt som går varm til den prisen som vi gjorde. Jeg syntes det er på sin rette plass med en kompensasjon for deler jeg har kjøpt og ikke minst arbeid og iritasjon.

Jeg takker å bukker i gjen for all hjelp!! Dette hadde aldri gått uten dette forumet!! :cheers::cheers:

Artig å høre hva dere mener om denne situasjonen. :blush::blush:

R1 :flag::flag::flag:

Hei Slagskipet. Bilde under inspeksjonsaparatet er (skal være) en gammel sinkanode som sitter fast og blokkerer kjølinga til giret. Måtte skru av hele delen som sinkanoden er skrudd inn i. Gjennom der inspiserte jeg og lokaliserte feilen til slutt. :drink::yesnod:

Ser du på det første bilde ser du anoden er tatt ut. De innvendige gjengene er grodd i gjen vil jeg tro.

Denne blokaden hindret impelleren min og gi vann gjennom systemet. :seeya:

R1 :flag:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...