Viksund Bravo Startet 9.April.2004 Link til dette innlegget Startet 9.April.2004 Heisann! Har landet min Sabb 2g, 22 HK. Skal sprøyte den, og male båten innvendig, så det var enklest og hive den ut. Lurte på om det er noe jeg bør gjøre med den mens den først er på land, ting som det er vanskelig å få utført ellers. Motoren sviver fint, uten røyk eller nevneverdig forbruk av hverken olje eller vann, så jeg har egentlig ikke lyst til å røre en skrue.... Ikke skru på noe som fungerer sies det jo :nono:, men det kunne vært greit med tips likevel! Ellers nærmer sommeren seg litt for fort nå, har fortsatt en del arbeid igjen innvendig. Har byttet all innredning, trekt om skrog og lagt nye dørker ute og inne. Håper på varme dager for støping og lakking. Gleder meg som en unge til sjøsetting. Da kan jeg sitte og tenke på de kalde mørke kveldene under presenningen for å få skikk på skuta! Ha en fortsatt fin påske! Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
TMe Svart 9.April.2004 Link til dette innlegget Svart 9.April.2004 Du skal minimum sørge for å gjøre en skikkelig malerjobb på undersiden av motoren før den monteres tilbake. Resterende kan gjøres med motoren på plass i båten. Fjern løs rust, behandle med Ferro-bet, grunning, flere strøk med dekkmaling. Brekk malingen mellom hvert strøk slik at du ser eventuelle helligdager. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 9.April.2004 Link til dette innlegget Svart 9.April.2004 Jeg tror jeg ville benyttet sjangsen til å vaske skikkelig ut av oljesumpen, samt rengjort silen til oljepumpa. Dette er i alle fall veldig tungvint å komme til i min båt, og skal i følge Sabb gjøres hver 2-3 år. Ville også sett over motoren og letet etter oljelekkasjer, da dette ofte er nesten umulig å finne ut av med motoren i båten. Det meste er jo lettere når motoren er ute. En tett motor holder seg jo mye renere og penere, og det er jo et poeng når du først skal ta deg arbeidet med å lakkere den. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.