Kodvaag Startet 5.August.2008 Link til dette innlegget Startet 5.August.2008 Min kone kom hjem fra fest. På den festen ble hun skolert av ei fra Farsund. Hun påstod bastant at plastbåt ikke kan være snekke. (fart og motorisering på vår båt ble ikke nevnt) "Snekke er kun sånn båt laget av tre." Hva er båten vår for noe da? Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Adaware Svart 5.August.2008 Link til dette innlegget Svart 5.August.2008 Rundt traktene her er både plastsnekke og tresnekke brukt så kan ikke skjønner hvorfor en plastbåt ikke kan være en snekke? Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 6.August.2008 Link til dette innlegget Svart 6.August.2008 (redigert) Snekke er vel en båtform/type. Jeg tror bestemt at damen som har sagt ifra om dette ikke har fått i seg nok Fjellbekk alt. Gin/Tonic :-) mvh Joda310 Redigert 6.August.2008 av Joda310 (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Utterndti Svart 7.August.2008 Link til dette innlegget Svart 7.August.2008 Vil bestemt mene at joda, nidelv, scand av nevnte type er snekke, ja. Selv om mange omtaler dem som cabincruisere... Sitér dette innlegget Mvh Eirik Link to post
dezibella Svart 11.August.2008 Link til dette innlegget Svart 11.August.2008 Der som jeg kommer fra blir tre snekker kalt for kogg og plast båter med samme fasong Scand Nidelv osv omtalt som sjekte. Kommer vel litt an på landsdelen man kommer fra. Sitér dette innlegget www.songembf.com Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.