oddgeir Svart 11.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.August.2008 Da er Hempel Light Primer og Hempel Mille Ultimate innkjøpt, og nå venter jeg bare på at regnet skal stoppe lenge nok til at jeg får rullet på stoffet. Konkrete spørsmål: Propellaksling og propell, behandles disse med noe? Overgang mellom kjøl og skrog, spesielle ting å ta hensyn til? Ca 1-2 cm av roraksling er synlig mellom ror og skrog. Hva kan jeg gjøre her? Ingenting? Sitér dette innlegget "hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2) Link to post
Sun Flyer Svart 11.August.2008 Del på Facebook Svart 11.August.2008 Du trenger ikke behandle propellen og akslingen, men du kan jo smøre på et bunnstoff for propeller. Husk å sette anode på akselen hvis du ikke har det fra før. Rorakselen gjør du ikke noe med. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
oddgeir Svart 16.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.August.2008 Prosjektet går mot slutten. I dag har jeg fått på de to siste strøkene med Light Primer, og et strøk med Mille bunnstoff. I morgen, hvis Værgud vil, kommer siste strøket med bunnstoff på. Spørsmål: I flg Hempel skal primeren herde i 7 dager før båten settes på sjøen. Jeg kan ikke vente så lenge, siden jeg har lyst å dra på Jeanneau-treff på fredag. Er det dumt å sjøsette allerede på fredag, altså etter 5 dager? Det er vel så varmt i sjøen at primeren fortsetter å herde, eller? Sitér dette innlegget "hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.