AQ140A Startet 6.August.2008 Link til dette innlegget Startet 6.August.2008 Hei. Noen som vet hvordan denne skal monteres orginalt? Med meg så er det bare en plastslange ut fra stussen på toppdeksel. Slangen går så ned på ene forgasserinntak dvs. slangen ligger bare løst oppå gitteret. Dette er jo oljetåke som igjen går ned i forgasser. I tilegg så griser da denne til både motor og motorrommet. Takker og bukker for all hjelp. Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 6.August.2008 Link til dette innlegget Svart 6.August.2008 På den orginale Flammeboksen over forgasserene går stussen fra toppdekslet direkte inn i boksen! Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
AQ140A Svart 6.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2008 Hei takk for svar. Skal legge ut ett bilde hvordan det ser ut senere ikveld. Muligens jeg har noe uorginale greier mvh. Vidar Sitér dette innlegget Link to post
AQ140A Svart 6.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2008 (redigert) Her er bilde av motoren. Muligens jeg mangler denne flammekåpen? https://baatplassen.no/bildearkiv/21/21829/baatplassen.jpg Redigert 6.August.2008 av Joda 22 AQ140 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 6.August.2008 Link til dette innlegget Svart 6.August.2008 (redigert) Det skal sitte et deksel over, det mangler du ser jeg! Edit: Jeg fant et bilde her: (Det svarte toppdekslet øverst i bildet mangler du!) Redigert 6.August.2008 av tom-ass (see edit history) Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Draco24styling Svart 6.August.2008 Link til dette innlegget Svart 6.August.2008 Det gjør du! Og dette blir det nok mye klin av, Ville kanskje prøvd og lagd en løsning eller kjøpt en orginal Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Frehau Svart 6.August.2008 Link til dette innlegget Svart 6.August.2008 Skulle ikke forundre meg om det blir billigere å kjøpe en brukt motor med deksel istedenfor et nytt orginalt.... Sitér dette innlegget www.leahnis.net Link to post
AQ140A Svart 6.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2008 (redigert) Foretrekker orginal ja. Har nettopp kjøpt båten så er meget fersk på denne typen motor. Skal komme tilbake på prisen folkens på orginal Takk takk Redigert 6.August.2008 av Joda 22 AQ140 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 6.August.2008 Link til dette innlegget Svart 6.August.2008 Du kan jo høre hva den koster ny.Men det han jo hende du finner en brukt på finn eller blocket. Denne er også enestående for 140 motoren som har liggende gassere Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
AQ140A Svart 6.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2008 (redigert) Ja har allerede fått merke motorens orginalitet. 3600,- for vannpumpa. Biltema sin B-21 koster 400,- men passer bare 80% Gamle huset var så slitt at det nyttet ikke å flytte over deler heller. Her er mye å gå over så jeg for gå sakte frem å sjekke ut alt. Oppdaget nå ikveld at 20cm. slangen mellom rørstusser drev og motor på sjøvannskjøling ikke var av armert spiral. Slangen var klemt 70-80% Redigert 6.August.2008 av Joda 22 AQ140 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 6.August.2008 Link til dette innlegget Svart 6.August.2008 mange deler til disse motorene og drev kan du kjøpe på drevdelar.se Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
AQ140A Svart 7.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.August.2008 Takk for sidene. Såg no at pumpen var 1000kr. billigere der, men men gjort er gjort. Ang. dekselet så er ikke det å oppdrive fra Volvo Penta, Har for sikkerhetsskyld sendt en forespørsel til sverige. De kaller det lyddemper med filterinnsats så det er nok en betydelig del å ha på plass. I værste tilfelle for jeg lage noe i blekk med filter i. mvh. Vidar Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 7.August.2008 Link til dette innlegget Svart 7.August.2008 Jeg har ikke noen filtre innv i min boks. Du får følge med litt på finn og blocket, mulig det dukker opp noe brukt Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
AQ140A Svart 7.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.August.2008 Hva er blocket? Tror jeg kommer til å legge ut annonse Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 7.August.2008 Link til dette innlegget Svart 7.August.2008 www.blocket.se. sveriges svar på finn.no Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
AQ140A Svart 4.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2009 Da har jeg kommet så langt at jeg må gjøre noe med dette. Det jeg ser fungerer er en stor bue på slangen og ned i kjølen så opp igjen og lar avtrekksviften gjøre jobben. Vist ikke den går røyklegger jeg hele motorerommet med oljedamp. På biltema så har de en såkalt catch tank på 7 dl. med 12 mm. slangestuss. Så kan jeg evt. lage en gjennomføring som går ut gjennom skroget. Men vil dette blir bra og er 12 mm. nok? Det er ca. 25mm. utløpsstussen på toppdeksel er. Kan jeg bare lage til en overgang? Noen som har erfaring med dette? Sitér dette innlegget Link to post
AQ140A Svart 13.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2009 Er det noen som kan hjelpe meg med dette? Ønsker å gå med en så liten slange som mulig fra toppdeksel og evt. ned i en catch tank. Please Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 13.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2009 Jeg ville ikke gått ned på diameter på denne slangen. Men hvorfor ikke lage deg en type luftfilterkasse til forgasserne og kople slangen innpå der, slik det er originalt? Da demper du samtidig innsugslyden, samt reduserer muligheten til å miste noe ned i forgasserne... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
AQ140A Svart 13.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2009 Jo det hadde vært det beste. har du ett forslag? Har prøvd å fått tak i den orginale både på finn og svensk finn uten resultat. Sitér dette innlegget Link to post
kjetika Svart 29.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2009 Hei Jeg sliter med samme problemet. Jeg har tenkt å lage et "hus" i glassfiber. Jeg kommer til å legge plastfolie over forgasserne, kappe til en passende bit med isopor, kle den med pakketape og støpe flassfiber rundt denne. Når den er tør er det bare å bore hull til festepunkter (det må jo planlegges før støping), male den sort og feste den. Skal den bli ekstra fin kan man jo pusse den slett før man maler. Tror dette skal holde. Sitér dette innlegget Link to post
nroo7 Svart 29.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2009 hei bare en tanke, hva med og bruke en ferdig boks tenker på tupperware eller lignende? er jo bare og lage hull. men dette er bare en tanke Sitér dette innlegget Link to post
AQ140A Svart 29.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2009 Hei. Muligens at det kan lages i galvet blekk eller evt. rustfritt, men tror jeg går ned i bunn av kjøl til en catch tank før det går videre opp til forgasserne. Vet ikke hvordan dette skal vær men synest det kommer litt olje fra slangen, men er ikke noe trykk eller pulsering, og kompresjon på sylinderne ligger på ca. jamnt 9kg. Funker foresten greit nok så lenge motorviften går Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 29.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2009 greit nok, men det er normalt sett ikke noe som helst problem å ha denne rett inn på forgasserne. Litt oljedamp og pusting er det alltid, selv om motoren er helt OK. Så det er ingenting å bekymre seg for. Få en blikkenslager til å knekke til en kasse for deg, det kan umulig koste mange hundrelappene... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
AQ140A Svart 10.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2009 Se på denne. Hva har de gjort her? Borret inn i gnistfanger og fordelt dette på begge gassere? Noen som har prøvd dette? https://baatplassen.no/bildearkiv/21/21829/aq140a.jpg Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 10.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2009 Burde fungere greit det... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.