Leifer`n Startet 6.August.2008 Link til dette innlegget Startet 6.August.2008 Jøsses å vanskelig dette var og få svar på da??????? Noen som vet hvor mye det utgjør i hk,, fra en vanlig TMD til en TAMD altså VP 41 A med intercooler. Og hvor mye jeg må regne med og betale for eventuelt en brukt intercooler med alt utstyret som må til???? Har en VP 41 A uten intercooler 87 mod,, som jeg tenkte og sette intercooler på,, er det verdt og sette på en slik, blir det noe mere futt i motoren da?? Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig volvo penta tmd 41 A uten intercooler .For mer informasjon, se 'Posting i Åpent Forum' samt Etikette Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 6.August.2008 Link til dette innlegget Svart 6.August.2008 41A med intercooler gir 190/200 Hk, avhengig av om motoren har strak aksel eller drev. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
hifo Svart 6.August.2008 Link til dette innlegget Svart 6.August.2008 takk til moderator som tok seg bryet. bra. dacapo. det må nok gjøres andre grep i tillegg til monteringen av intercooleren. som oppjustering av dieselmengde ++ det mener jeg å ha lest at rem , (se over) kan endel om. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Leifer`n Svart 6.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2008 jeg har aksel ja. det vil vel ikke øke så voldsomt da med 40 hk mer,,, koster vel fort vekk en 20 tusen også kansje??? ok takk for svaret.... Sitér dette innlegget Link to post
Adaware Svart 6.August.2008 Link til dette innlegget Svart 6.August.2008 Aldri hørt om intercoolere i båt, vannkjølte regner jeg med? Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 6.August.2008 Link til dette innlegget Svart 6.August.2008 Aldri hørt om intercoolere i båt, vannkjølte regner jeg med? Min er vannkjølt ja. Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Leifer`n Svart 6.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2008 (redigert) Aldri hørt om intercoolere i båt, vannkjølte regner jeg med? Da var det på tide Godt at dere skjønte hva jeg mente da,, selv om dere aldri har hørt om det,, men takk for hjelpen her er en link jeg fant til dere som aldri har hørt om intercooler http://www.ytreboe.com/product_info.php?pr...1a4e116a4257e6a Redigert 6.August.2008 av DACAPO-9000-HT (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 6.August.2008 Link til dette innlegget Svart 6.August.2008 hvorfor er det forskjelle på effekten med strak aksel og drev da? regner ikke med det er målt på propellakselen???? Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Chiba Svart 7.August.2008 Link til dette innlegget Svart 7.August.2008 Morn! Kom over denne tråden i min søken på effektøkning.... Chiba Sitér dette innlegget Link to post
Pelle Parafin Svart 29.September.2008 Link til dette innlegget Svart 29.September.2008 Jøsses å vanskelig dette var og få svar på da??????? Noen som vet hvor mye det utgjør i hk,, fra en vanlig TMD til en TAMD altså VP 41 A med intercooler. Og hvor mye jeg må regne med og betale for eventuelt en brukt intercooler med alt utstyret som må til???? Har en VP 41 A uten intercooler 87 mod,, som jeg tenkte og sette intercooler på,, er det verdt og sette på en slik, blir det noe mere futt i motoren da?? Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig volvo penta tmd 41 A uten intercooler .For mer informasjon, se 'Posting i Åpent Forum' samt Etikette Hva er forskjellen på tmd 41 a og en tamd 41p? Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 29.September.2008 Link til dette innlegget Svart 29.September.2008 Her er VP motordatabase hvor en kan søke på de forskjellige motorer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.