REM Startet 6.August.2008 Del på Facebook Startet 6.August.2008 Skal montere et Faria instrument som jeg kjøpte på Maritim. I intallasjonsveiledningen står det at slangen skal monteres til motorens "turbo port" Jeg finner ingen turboport, og spør om noen kjenner til hvor instrumentet skal hente ut trykket sitt? Jeg ville tippe på innsugsmanifoldet, men er usikker. Kanskje finnes det et standard uttak som er tettet med blindplugg? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
BMP Svart 6.August.2008 Del på Facebook Svart 6.August.2008 Ja ladeluftstrykket hentes fra innsugsmanefoyl. Er der ikke noe hul så bor et. Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 6.August.2008 Del på Facebook Svart 6.August.2008 med turbo port menes vel "der man tar ut turbotrykket" . dvs faria mener vel der skal være det , før installasjonsprosedyren de beskriver begynner. da er jo innsugsmanifold plassen og lete etter blindskruer osv. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Seacrest Svart 6.August.2008 Del på Facebook Svart 6.August.2008 Hei, kjenner ikke så godt til denne motoren, men monterte selv turbotrykksmåling på min mercruiser 1,7. Jeg fant en blindplugg med riktige gjenger på innsugsmanifolden... Ble fortalt at det er det samme hvor du måler bare det er på "trykksiden" Lykke til Mvh Rune Sitér dette innlegget Link to post
dante Svart 6.August.2008 Del på Facebook Svart 6.August.2008 (redigert) Den orginale giveren til Volvo - VDO - skal monteres helt fremme ca 10 cm fra fremkant av manifoilen - på toppen. Blindplugg med samme dim som hulla til glødepluggene.. Redigert 6.August.2008 av fredriko (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 6.August.2008 Del på Facebook Svart 6.August.2008 (redigert) har du tegnet ei rød pil på vippearmsdekslet ditt , bare for å vise hvor man tar ut turbotrykket ditt????? hvordan i huleste får dere tegnet \skrevet på bildene deres? Redigert 6.August.2008 av hifo (see edit history) Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
dante Svart 6.August.2008 Del på Facebook Svart 6.August.2008 He he, nei det er bare å redigere i mspaint og skrible i vei :) Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 6.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.August.2008 Veldig bra fredriko, takk skal du ha. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
krl Svart 6.August.2008 Del på Facebook Svart 6.August.2008 (redigert) Jeg kuttet slangen mellom manifold og dieselpumpa og la inn et T-stykke. Enkelt hvis du ikke har et instrument med egen giver men kun trykkslange. Redigert 6.August.2008 av krl (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.