skippy Startet 6.August.2008 Link til dette innlegget Startet 6.August.2008 Queen Elisabeth 2 går vist nå i opplag for godt. Hun kommer innom Stavanger og går igjen lørdag 16.30.Alle oppfordres å følge henne utover byfjorden. Du finner programmet i Stvg. Aftenblad under Nordsteam. Sitér dette innlegget Link to post
skippy Svart 7.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.August.2008 Ser ut som jeg må følge henne utover alene. Sitér dette innlegget Link to post
Ruby Svart 7.August.2008 Link til dette innlegget Svart 7.August.2008 Det blir vel supert det, du og QE2 på "date" utover fjorden,- helt alene... Spøk til side.... Hun er flott, og det er noe spesielt å følge henne utover fjorden. Jeg gjorde det ut fra Bergen for noen år siden, og det var en stor opplevelse. Selv om jeg ikke hadde henne for meg selv, men måtte dele opplevelsen med flere hundre andre... Sitér dette innlegget Link to post
battello Svart 9.August.2008 Link til dette innlegget Svart 9.August.2008 (redigert) Det blir vel supert det, du og QE2 på "date" utover fjorden,- helt alene... Nei, skippy var nok ikke alene med QE2... Her ser vi Poseidon 2 og QE2 på vei ut fjorden. QE2 for siste gang, men for Poseidon 2 blir det nok mange flere ganger: Her er vi kommet lengre ut. Etter hvert ble det nokså mye hekksjø fra alle båtene: Siste farvel. I følge AIS'en er neste stopp Oslo: Redigert 9.August.2008 av battello (see edit history) Sitér dette innlegget -battello Link to post
ola ryggeslaus Svart 9.August.2008 Link til dette innlegget Svart 9.August.2008 Her går QE2 nordover gjennom Grøtsundet, nord for Tromsø, 10 juni i år. Men vi var ganske alene sammen med Dronningen. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 9.August.2008 Link til dette innlegget Svart 9.August.2008 Var også utpå. Tenkte dette måtte være spennende for poden, men han sovnet omtrent akkurat da vi begynte å skimte QE2 på vei ut og var illsint når vi prøvde å vekke han Observerte AmfeaII + vennebåt (?) i Hillevågsvatnet på vei hjem igjen. Min er dessverre forsvunnet (hadde liggende en klar til nybåten, men den har forsvunnet) Sitér dette innlegget Link to post
Mir Svart 10.August.2008 Link til dette innlegget Svart 10.August.2008 Nok et bilde Sitér dette innlegget Link to post
Bützfleth Svart 10.August.2008 Link til dette innlegget Svart 10.August.2008 Det var flott. Utrolig så mange båter det var med. Noen som har sett noen ca tall på antall båter fulgte QE2 ut over? Har tatt en del bilder som jeg kan poste. Må bare hente kamera som ligger igjen i bilen. Helt ufarlig var det heller ikke. Ble faktisk ganske overasket over "Sandnes" som holdt på å renne meg i senk. Tror ikke den manøveren de tok er helt etter boka når de snudde mot kjøre rettningen. Klemte seg langt over fjorden mot bb for så å snu mot sb. Men det var ikke mange Båtplassen vimpler jeg så. Sitér dette innlegget Link to post
Bützfleth Svart 10.August.2008 Link til dette innlegget Svart 10.August.2008 (redigert) Her er det et album på nettet. Boarding.no Klikk på bildene så får du opp et stort et som du igjen kan zoome inn på. Redigert 10.August.2008 av Bützfleth (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bützfleth Svart 10.August.2008 Link til dette innlegget Svart 10.August.2008 Her enda et album. NRK Rogaland Sitér dette innlegget Link to post
Bützfleth Svart 10.August.2008 Link til dette innlegget Svart 10.August.2008 (redigert) Og Stavanger Aftenblad var i lufta og tok bilder og film. Redigert 10.August.2008 av Bützfleth (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 10.August.2008 Link til dette innlegget Svart 10.August.2008 Er det India og stranda ved siden av SS Norway som er neste stopp? Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 10.August.2008 Link til dette innlegget Svart 10.August.2008 Jeg mener jeg leste et sted at QE2 skal til Oslo. Er det noen som kjenner til anløpstid? Tenkte jeg skulle ta noen bilder av hendelsen. Sitér dette innlegget Link to post
Mir Svart 10.August.2008 Link til dette innlegget Svart 10.August.2008 QE 2 skal til Dubai som hotellskip. Sitér dette innlegget Link to post
battello Svart 10.August.2008 Link til dette innlegget Svart 10.August.2008 Jeg mener jeg leste et sted at QE2 skal til Oslo. Er det noen som kjenner til anløpstid? Tenkte jeg skulle ta noen bilder av hendelsen. Som jeg skrev i innlegg #4 er neste stopp Oslo. Nå er den allerede ankommet Oslo. Sitér dette innlegget -battello Link to post
roaldbj Svart 10.August.2008 Link til dette innlegget Svart 10.August.2008 Når forlater den Oslo? Jeg skal selv lete litt på AIS sidene mine. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 10.August.2008 Link til dette innlegget Svart 10.August.2008 Her ligger hun; http://www.ohv.oslo.no/cgi-bin/ohv/imaker?...amp;aktiv=15072 Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
battello Svart 10.August.2008 Link til dette innlegget Svart 10.August.2008 Jeg finner ikke noe om avgangstid fra Oslo, men det står at den ankommer neste havn, Southampton, 12. august 0600. Sitér dette innlegget -battello Link to post
roaldbj Svart 10.August.2008 Link til dette innlegget Svart 10.August.2008 Jeg fant QE2 på AISen nå i Oslo. Nå må jeg finne ut når den forlateter Oslo. Noen hjelp her på BP? Sitér dette innlegget Link to post
Nefertiti Svart 10.August.2008 Link til dette innlegget Svart 10.August.2008 Nefertiti var der også. Og på Aftenbladet sine bilder rimelig tett på Ble litt "lost" da jeg ble liggende til Damen hadde passert før jeg begynte å gå utover. Etter at taubåtene ga seg, og QE2 forbausende raskt kom opp i fart ble det noe sinnsykt med sjø fra Fjordploger og planende båter i i halvplan, og jeg hadde mer enn nok med å holde meg fast. Jeg har nesten 5 tonn båt, vil tro det må ha vært noe skummelt i små åpne tresnekker.... velvel... Ble noen bilder. Her noen av de siste jeg tok. Båtplassen vimpelen tok jeg ned før regattaen onsdag, og kom litt for sent på at den kunne vært oppe... Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 10.August.2008 Link til dette innlegget Svart 10.August.2008 Akkurat nå er hun på vei til kvitting av los ut mot Færder. Hun har passert Moss/Horten nå og ligger i 22.8 mils fart. mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
skippy Svart 10.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.August.2008 (redigert) Får ikke til å laste bilde fra Stvg. Aft. men der går vi side om side. (bilde nr. 5) Ble "klemt" mellom Dronningen og brannbåten Nøkk. Måtte bare følge stimen for å ikke bli rent i senk bakfra. Når vi passerte brannpumpene hadde vi begge taklukene opp, begge veggene i kalesja. Enormt med båtsjø så jeg kunne ikke gå fra roret. Vi var skikkelig våte alle mann etterpå. Klær,hundene all innredning Var en kjekk opplevelse tross alt. Redigert 10.August.2008 av skippy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bützfleth Svart 11.August.2008 Link til dette innlegget Svart 11.August.2008 Ja, det var utrolig så fort QE2 skulle gå. Sikkert "Jolly Roger" flaget mitt som skremte henne! Så at hun roet seg noe etter at hun hadde dratt fra alle. Tok inn på ute ved Tungenes. Ser ut fra bildenen at jeg lå på andre siden av "Damen" på veien ut i forhold til deg, Nerfertiti. Jeg la meg også bak og fulgte henne ut. Sitér dette innlegget Link to post
TrondT Svart 11.August.2008 Link til dette innlegget Svart 11.August.2008 Ja, det var utrolig så fort QE2 skulle gå. Jeg var ombord i Bergen, og da sa de at den gamle damen var god for 32 knop... TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.