Jump to content

Andre som skal følge Queen Elisabeth 2 på lørdag?

skippy

Recommended Posts

Det blir vel supert det, du og QE2 på "date" utover fjorden,- helt alene...

Spøk til side.... Hun er flott, og det er noe spesielt å følge henne utover fjorden. Jeg gjorde det ut fra Bergen for noen år siden, og det var en stor opplevelse. Selv om jeg ikke hadde henne for meg selv, men måtte dele opplevelsen med flere hundre andre...

Det blir vel supert det, du og QE2 på "date" utover fjorden,- helt alene...

Nei, skippy var nok ikke alene med QE2...

Her ser vi Poseidon 2 og QE2 på vei ut fjorden. QE2 for siste gang, men for Poseidon 2 blir det nok mange flere ganger:

poseidon2_og_qe2.jpg

Her er vi kommet lengre ut. Etter hvert ble det nokså mye hekksjø fra alle båtene:

qe2.jpg

Siste farvel. I følge AIS'en er neste stopp Oslo:

qe2_ut_byfjorden.jpg

Redigert av battello (see edit history)

-battello

Var også utpå. Tenkte dette måtte være spennende for poden, men han sovnet omtrent akkurat da vi begynte å skimte QE2 på vei ut og var illsint når vi prøvde å vekke han :rolleyes:

Observerte AmfeaII + vennebåt (?) i Hillevågsvatnet på vei hjem igjen. Min :sailing: er dessverre forsvunnet (hadde liggende en klar til nybåten, men den har forsvunnet)

Det var flott. Utrolig så mange båter det var med. Noen som har sett noen ca tall på antall båter fulgte QE2 ut over?

Har tatt en del bilder som jeg kan poste. Må bare hente kamera som ligger igjen i bilen. :lol:

Helt ufarlig var det heller ikke. Ble faktisk ganske overasket over "Sandnes" som holdt på å renne meg i senk. Tror ikke den manøveren de tok er helt etter boka når de snudde mot kjøre rettningen. Klemte seg langt over fjorden mot bb for så å snu mot sb. :confused:

Men det var ikke mange Båtplassen vimpler jeg så. :nonod:

Nefertiti var der også. Og på Aftenbladet sine bilder rimelig tett på :tongue:

Ble litt "lost" da jeg ble liggende til Damen hadde passert før jeg begynte å gå utover. Etter at taubåtene ga seg, og QE2 forbausende raskt kom opp i fart ble det noe sinnsykt med sjø fra Fjordploger og planende båter i i halvplan, og jeg hadde mer enn nok med å holde meg fast. Jeg har nesten 5 tonn båt, vil tro det må ha vært noe skummelt i små åpne tresnekker....

velvel...

Ble noen bilder. Her noen av de siste jeg tok.

Båtplassen vimpelen tok jeg ned før regattaen onsdag, og kom litt for sent på at den kunne vært oppe...

qe2depart1.jpg

qe2depart.jpg

Får ikke til å laste bilde fra Stvg. Aft. men der går vi side om side. (bilde nr. 5) Ble "klemt" mellom Dronningen og brannbåten Nøkk. Måtte bare følge stimen for å ikke bli rent i senk bakfra. Når vi passerte brannpumpene hadde vi begge taklukene opp, begge veggene i kalesja. Enormt med båtsjø så jeg kunne ikke gå fra roret. Vi var skikkelig våte alle mann etterpå. Klær,hundene all innredning :diving:

Var en kjekk opplevelse tross alt. :flag:

Redigert av skippy (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...