ok67 Startet 9.April.2004 Link til dette innlegget Startet 9.April.2004 Her i Trondheim er det både snø og vind. Diverse småbåter har også hatt litt mindre problemer: http://www.adressa.no/hoyrekol/article.jht...rticleID=482630 Sitér dette innlegget Link to post
jorhei Svart 9.April.2004 Link til dette innlegget Svart 9.April.2004 Uffda..... Det hørtes ikke helt lovende ut. Altsa ingenting som tyder på at sommeren er rundt hjørnet i Trondheim da. Her i Oslo virker det hvertfall som om sommeren er like rundt hjørnet! Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
Pjolter Svart 9.April.2004 Link til dette innlegget Svart 9.April.2004 joda. vi hadde nesten sommer i går, men så kom møkkaværet.. Trøster meg med at været sikkert snur igjen om et par dager. Slik er det bare i Trondheim Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
880 Svart 9.April.2004 Link til dette innlegget Svart 9.April.2004 Også på vestlandet har det vert snøbyger i dag, heldigvis av kort varighet og snøen forsvant like fort som det kom.... Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Marwin Svart 10.April.2004 Link til dette innlegget Svart 10.April.2004 Her har vi gjordt klart for våren; Raket hagen, beskjært bærtrær, lagt om til sommerdekk, tatt heim båten for vårpuss, allerede grillet ute på skjærtorsdag osv. Og så kom pinadø vintern tilbake!! Skal reise på 2-ukers oppdrag til NordNorge og må legge om til piggdekk igjen!! Laber stemning!! Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Kirkhorn Svart 10.April.2004 Link til dette innlegget Svart 10.April.2004 Her på Sunnmøre har det 10 cm nysnø, og mister litt lysten på båtpuss når det snør, og er 1 grade ute. Typisk, la om til sommerdekk på torsdag, men regner med at snøen reiser raskt i gjenn. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 10.April.2004 Link til dette innlegget Svart 10.April.2004 Jeg koser meg med båtbygging i dag. Det er nesten så jeg ikke orker og være i sola Endelig kom påskeværet til Vestfold Sitér dette innlegget Link to post
HaJ Svart 10.April.2004 Link til dette innlegget Svart 10.April.2004 Grisevær grisevær grisevær Snøen har lagt seg over plen og blomsterbed, og druknet alle tegn på vår. I dag har vi hentet spadene frem igjen, og måkket det brøytebilen har lagt igjen i innkjørselen!! Og så blir det mildere og slapseføre. Håper alt regner bort igjen faderlig fort!! Havna i Bodø er ikke like innbydende i dag, men skonnerten "Anna Rogde" fra Harstad på over 90 fot gjør det verd å ta en tur ut, uansett vær Dette ble helt feil!! Har nå vært i havna og sett at det slettes ikke er Anna Rogde som ligger ved kai Du kan imidlertid lese mer om en praktfull skute på www.annarogde.no eller www.colargol.idb.hist.no/~bjorni/stiftanna.html Sitér dette innlegget Hjemmeside/blogg Link to post
SeaMaster175 Svart 10.April.2004 Link til dette innlegget Svart 10.April.2004 Her, utenfor Oslo, er det bare fint påskevær. Rundt 10 grader og full sol. Altså bra vær til å pusse båt..... Sitér dette innlegget Link to post
TwinCab Svart 11.April.2004 Link til dette innlegget Svart 11.April.2004 Her i Oslo virker det hvertfall som om sommeren er like rundt hjørnet!Tja, jeg er ikke så sikker på det. Jeg bor i Kongsberg og har båten liggende i nærheten av Tønsberg. Når jeg dro (med bil) ned til Tønsberg i dag for å utføre en del båptpuss så satt jeg i bilen og registrert at solen skinte og det var godt og varmt inne i bilen --- men når jeg kom til Tønsberg (Vallø) så fy pokker hvor godt det var å få på seg en ekstra genser. Det var kort og godt surt og kaldt som bare det når man kom ut av bilen. Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 11.April.2004 Link til dette innlegget Svart 11.April.2004 En strålende påskedag på sjøen - blå himmel, sol, blått hav og en god del torsk! Perfec' ! ....fikk prøve ut "nybåten" i 7 timer i går! Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Marwin Svart 11.April.2004 Link til dette innlegget Svart 11.April.2004 Her har vi gjordt klart for våren; Raket hagen, beskjært bærtrær, lagt om til sommerdekk, tatt heim båten for vårpuss, allerede grillet ute på skjærtorsdag osv. Og så kom pinadø vintern tilbake!! Skal reise på 2-ukers oppdrag til NordNorge og må legge om til piggdekk igjen!! Laber stemning!!Velger å ta bilen på Hurtigruta til Harstad i morgen. Saltfjellet var stengt noen timer i går. Kommer ikke våren snart?? Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
ok67 Svart 11.April.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2004 Må nokfram mes snøskuffa igjen ser det ut til............ Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 11.April.2004 Link til dette innlegget Svart 11.April.2004 Kan ikke tenke meg noe mere unyttig arbeide enn å skuffe snø i april! (Dagen etter er den jo borte allikevel, håper jeg!!) Snøskuffene er stuet bort på låven og fresen er bensintom , så nå får pinadø sola ordne resten (når DEN dukker fram igjen!) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
ok67 Svart 11.April.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2004 Jeg var faktisk inne på tanken om å ta snøfresen, men diverse sykkler og andr vår/sommer remedier stod i veien. Det ble med snøskuffa, det var nok ca 20cm her på Ugla på Byåsen, men så er jo det et snøhull også da . OK om vinteren når man liker å gå på ski, men ikke fult så OK om våren når man håper på sommer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.