Hallaron Startet 7.August.2008 Link til dette innlegget Startet 7.August.2008 Noen som har en oversikt over hvilke bokstaver de ulike maritime flaggene står for? Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 7.August.2008 Link til dette innlegget Svart 7.August.2008 http://www.canit.se/~pingo/flaggor.html Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
Kjell E Svart 7.August.2008 Link til dette innlegget Svart 7.August.2008 De internasjonale signalflaggene finner du her og her Mvh, Kjell Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
horg Svart 7.August.2008 Link til dette innlegget Svart 7.August.2008 Google "signalflagg" og du finner mange oversikter Sitér dette innlegget Link to post
tola Svart 7.August.2008 Link til dette innlegget Svart 7.August.2008 Det finner du her Mvh tola Sitér dette innlegget Link to post
GeirT Svart 7.August.2008 Link til dette innlegget Svart 7.August.2008 Hvis det er signalflaggene du mener: Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 7.August.2008 Link til dette innlegget Svart 7.August.2008 Og her kan du se hva de betyr når de brukes fra startbåten i en regatta. Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
Hallaron Svart 7.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.August.2008 (redigert) hadde lyst å ha denne i båten, men nå er jeg ikke så sikker lenger... Redigert 7.August.2008 av hallaron (see edit history) Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
Sydvesten Svart 7.August.2008 Link til dette innlegget Svart 7.August.2008 Er vel grei rekalme dette da Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Salt Svart 7.August.2008 Link til dette innlegget Svart 7.August.2008 Det er verdt å merke seg flagget "A" og betydningen. Det er mye brukt for å markere sted der dykking pågår, og settes da opp som en skjerm, og ikke som et vaiende flagg. Der er det om å gjøre å holde seg unna, så dykkeren ikke kommer opp i propellen. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Frivakten Svart 7.August.2008 Link til dette innlegget Svart 7.August.2008 Noen som kjenner til de 20 øvrige flaggene som brukes av marinen? Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Hallaron Svart 8.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.August.2008 Sydvesten! Matta er fin den, det er de færreste som leser slike flagg som vanlige bokstaver, så jeg legger et par stykker i båten jeg.. Men det er klart - det er ikke det ordet jeg ville valgt om jeg skulle designe en slik matte.. Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
Sydvesten Svart 8.August.2008 Link til dette innlegget Svart 8.August.2008 Tror ikke du skal henge deg så veldig mye opp i dette med disse signalflaggene på matten... Det kan jo være like greit å tørke av skoa på denne matten uansett.. så er butikken brukende til noe i allefall Jeg hadde jo noen flagg i signaturen og det var vel knapt en håndfull av medlemmene her som skjønte hva hva som var skrevet... så jeg hadde ikke vært bekymret ... Du kan være rimelig trygg på at svært få skjønner at det kan leses som bokstaver og i tilleg sette det sammen som et ord. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Gunga Din Svart 8.August.2008 Link til dette innlegget Svart 8.August.2008 vill man ha ett komplett oppstilling International Code of Signals Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Hallaron Svart 8.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.August.2008 Joda jeg husker du hadde navnet på en utmerket tysk båtprodusent i signaturen din ;-) Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
grawis Svart 29.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2014 Jeg skal ut på storhavet nå i juli, muligens alene. Hvis jeg tar meg en blund i cockpit underveis, kan jeg bruke D-flagget for å varsle fra? Ellers har jeg både AIS- og radar-alarm, så føler meg ganske trygg på at dette skal gå bra. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 30.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2014 hei grawis, det tror jeg ikke, ;-) leste om en som heiset flagg for; 'trenger umiddelbar legehjelp' han seilte med denne kombinasjonen hele sesongen uten att en endeste lege kom til assistanse :-))) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.