Frøken Fryd Svart 5.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2009 Hehe, jeg skal forsøke å trekke ut beta og sette den opp mot fart så finner jeg jo økonomifarten, men fortsatt vet jeg ikke liter/nm da, men jeg tenker jo ikke så mye på det når jeg tanker likevel hehe. Sitér dette innlegget Link to post
Maskinmeisteren Svart 5.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2009 hehe... nei, fuel må du ha uansett og slik er det bare! Litt greiere forbruk på min seilbåt... men så går det ikke akkurat i racerfart heller da naturligvis Håper du finner utav det ihvertfall, men det bør det jo være visse muligheter for ettersom jeg kan se. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 5.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2009 Jeg har akkurat bestillt nye propeller etter litt måling og logging, det var ikke imponerende verdier jeg fikk ut men det dannet ett godt grunnlag for hvordan propellen bør se ut da... Sitér dette innlegget Link to post
dante Svart 5.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2009 Frøken Fryd - en liten digresjon - hvilket oljetrykk har du tomgang på varm motor, etter å ha kjørt lenge? - Hva ligger oljetrykket på rundt 4000 rpm? Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 5.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2009 Frøken Fryd - en liten digresjon - hvilket oljetrykk har du tomgang på varm motor, etter å ha kjørt lenge? - Hva ligger oljetrykket på rundt 4000 rpm? På 4000 ligger trykket på rett over 5, ved tomgang varm motor 1,4 det er da en stund siden forrige oljeskift... Sitér dette innlegget Link to post
dante Svart 5.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2009 OK det høres jo bra ut. Har du nyere motor enn 2003? - de har vel et noe høyere trykk enn de før 2003. Jeg har en 2002 som sier i manualen 3,1 til 5,1 over 2000 rpm. Jeg har kjørt dette diagnoseprogrammet som da viser ca 4,3 over 2000 rpm - samme på 4000 rpm på varm motor. Jeg bare undrer på om jeg skulle hatt mer. Manuelt måler jeg det samme trykket på filteret som jeg gjør bak på giveren (jeg blør ikke av noe trykk). Kanskje bare det er slik at reduksjonsventilen bak på motoren er stilt slik. Hvilken olje kjører du? - i manualen står det 10w-40 mineralsk hos meg, men i reviderte utgaver 5-50 syntetisk - hmm. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 6.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2009 Husker ikke oljetypen, men mobil1 med gul etikett kansje? Den jeg ble anbefalt av Univa. Motorene er fra 2007. Oljetrykket stiger jevn opp til 2800rpm, da legger det seg på rett over 5 Det er samme diagnoseprogram jeg benytter i mitt forsøk på å få bedre propeller. Valget stod mellom 16 og 17 pitch fireblader stål med cupping, valgte 16 (de skulle forsøke å lage den litt "stor" hva det nå betyr. Målet er å nå maks turtall, bedre aksellarasjon, mindre planingsterskel og ikke minst bedre forbruk på cruise fart... Når dette er på plass vil jeg bruke verdiene til å lage en L/nm vs rpm kurve... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.