joelle Startet 8.August.2008 Link til dette innlegget Startet 8.August.2008 Sitter og kikker litt på nettet etter hydraulisk styring til min båt og har kommit over noe som heter no feedback steering. Hva er dette? Ser at prisene er mye lavere, men er litt i tvil på hva det er jeg trenger. Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 8.August.2008 Link til dette innlegget Svart 8.August.2008 Har ikke hørt benevnelsen "no feedback styring", men når det gjelder hydralisk styring så kan man jo ha rattpumper med, eller uten tilbakslagsventil. Den med gir ingen feedback fra roret. Den uten kan kun brukes når man bare har en styreposisjon og ikke har autopilot. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 8.August.2008 Link til dette innlegget Svart 8.August.2008 "No feedback" brukes vanligvis på styringer av Teleflex typen, for å unngå at motorkreftene drar i rattet Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
joelle Svart 8.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.August.2008 "No feedback" brukes vanligvis på styringer av Teleflex typen, for å unngå at motorkreftene drar i rattet da ser jeg ikke noen fordel med det. I hvertfall ikke på min båt, har vanlig teleflex styring idag og det er greit nokk, men utifra det jeg har skjønnt så anbefaller di fleste hydraulisk. Ser på skibsplast sine hjemmesider at di nå leverer med no feedback styring som standard Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.