catano Startet 8.August.2008 Del på Facebook Startet 8.August.2008 Hei. Da vi i natt skulle forbi gjæren til tananger ble det formye sjø og viskermotor på førersiden tok kvelden.(bølger på 6 til 7 m) Er det noen på forumet som bor i Tananger Sola området som kan hente ny på Maritim i Stavanger eller har tid til å kjøre meg dit i morgen lørdag innen kl 13 ? Det utloves en kopp kaffe i premie. Mvh Catano med familie Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
avsluttet Svart 8.August.2008 Del på Facebook Svart 8.August.2008 oi, det var skikkelig rufsete! Hvordan gikk det ellers i de forholdene? Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 8.August.2008 Del på Facebook Svart 8.August.2008 (redigert) Har dessverre ikke anledning Catano, men om du er på vei nordover så er det ikke lange stykket å gå fra Tananger til Maritim med båten. Det er kai rett uten for lokalene til Maritim med gode mulighter for å legge til. Redigert 8.August.2008 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
catano Svart 8.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.August.2008 (redigert) Hei. Takker Mvh. Hafrsfjord for en meget rask respons, jeg skrev innlegget spiste middag og sjekket forumet hvor han hadde skrevet im melding om å kunne hjelpe. Jeg ringte han og etter mindre en 2 min var han ved båten. Nå er den montert og vi kan dra videre når vi ønsker. Selev turen startet fra Egersund og det var ikke verst så vi kjørte roligt oppover, da vi nærmet oss Obrestad var bølger og vind noe mer ubehagelige så vi diskuterte å gå i nødhavn der, men besluttet desverre å gå videre. Bølgene ble fort så store at farten nåtte ned i 6 til 8 knopp så dette kommer til å ta tid tengte jeg og så pluttselig røk viskeren på syrbord side. Siden det nå blir mørkt må barna dele på å sitte å si når de verste bølgene kommer for nå har jeg nokk med å styre og å navigere. Bølger slår og slår og flereer så store at de fyller Flayen slik at det renner i bøtter ned trappen selv om luken er lukket. Slik forsetter det i 30 min til ca hvor all vår konsentrasjon er rettet fremmover for å se etter evt andre båter SÅ pluttselg blir hele båten opplyst av en stor suplaybåt med lyskastere som har tatt oss igjen, alle hyler og skriker vi blir påkjørt og jeg snur med for å se, men pge døsone av trappen opp på flayen ser jeg den ikke men styrer kraftigt mot babord og gir gass. Vi unnslipper å bli påkjørt så om de satte på lys for å se oss elle skremme oss anes ikke men alle ble vettaskremt. Sjøen og vinden roer seg ned så turen videre inn til Tananger gik fint. Værmeldingen på yr sa vind på 7 til 8 m/s, men jeg hørte i dag at vinden hadde hvert oppe i 15 m/s Båten på 42 fot ble sjekket i dag å har ikke tatt noen skade så etter en runde med vask og støvsuging var alt på stell. Mvh Catano Redigert 8.August.2008 av catano (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
power Svart 8.August.2008 Del på Facebook Svart 8.August.2008 Da blir det vel Vhf montering når du kommer hjem da slik att du får med deg været å muligheter for og kalle opp andre båter som type suplaybåt Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 8.August.2008 Del på Facebook Svart 8.August.2008 Huff da..ja det gikk noen voldsomme vindkast i dag som ikke var meldt. Fint at du fikk hjelp. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
catano Svart 8.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.August.2008 Hei. Jeg har vhf hadde hørt været som skulle bli 7 til 8 m/s, men hva jeg skulle kallet på suplaybåten etter vet jeg ikke. Vurderte det men hva skulle jeg spørre om ? mvh Catano Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
power Svart 8.August.2008 Del på Facebook Svart 8.August.2008 Hvis det var meg så hadde jeg vel spurt hva i h&@£¤#@ han driver med selv om dette ikke hjelper så mye . Sitér dette innlegget Link to post
catano Svart 8.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.August.2008 Hei. Enig der, men ikke sikert det hadde hjulpet noe. Det kan jo hende han var usikker på hva jeg holdt på med selv om min kurs var stabil og gjerne skulle se om vi hadde det bra. hvf sto på 16 så han kunne gjerne henvendt sed via den eller som jeg har lært kan han jo varsle om at han tar meg igjen og kjører forbi på styrbord side så kunne vi ungott å få hjertet i halsen. Mvh Catano Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.