Hawken Svart 12.August.2008 Link til dette innlegget Svart 12.August.2008 Sant det! Jeg liker den klassiske looken, men må innrømme at den var smakfullt ombygget. Hvis jeg skulle gjort det samme, så hadde jeg nok flyttet vindskjermen litt lenger frem (og heller hatt mindre kabin). Da ville båten fått en bedre symmetri og litt større uteplass, men det er mitt syn.. Nei, nei, nei.., det der så ikke bra ut Jeg blir lei meg når jeg ser slik vandalisering av en gammel fin båt. Sitér dette innlegget Link to post
Spinnaker Svart 12.August.2008 Link til dette innlegget Svart 12.August.2008 Har du forresten noen gamle bilder av båten din Bavarius? Hvor stor motor hadde du på din? 50 knop i en båt fra 1970 = Konge!!! Jeg har ikke klart å finne de gamle bildene fra den gang, men håper jeg fortsatt har de på et lurt sted. Jeg hadde en helt ny 200HK på min, og det var en 90 liter tank i båten, så det var jo bare å fylle bensin relativt ofte. Platen på undervannshuset mitt var et par cm under bunnen, så det er mulig at det gjør susen for å få ut det siste. Jeg hadde ingen problemer med at motoren slurret/trakk luft i propellen. Denne annonsen på finn.no med den ombygde båten, med 235HK motor som gjør 40kn, der må det vel være mange hester på stallen? Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
ivar Svart 13.August.2008 Link til dette innlegget Svart 13.August.2008 Jeg hadde en litt lengre stamme på min motor som jeg benyttet, og fikk trolig et bedre løft i båten pga dette. For å oppnå maks hastighet måtte jeg tilte ganske langt ut/opp, og da passerte den 50kn og gliset stod fra øre til øre. Lavere motormontering gir bedre grep - men også mer motstand fra stamme/undervannshus, noe man ikke ønsker i denne farta. Er jo greit å prøve å senke et hull eller 2 for å se hvordan det funker, men det beste er da en propell med bedre grep og mer løft. Man kan også flytte motoren bakover , sk. 'setback' man vil da få bedre effekt av trimmen, samt tyngdepunkt litt lenger bak. På den båten på finn, m/ 235hk, så ser motoren ut til å være fra tidlig 80-tall, mens amerikanerne fortsatt oppgav effekten på veiva. Bavarius, hvordan målte du farta på din? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Hawken Svart 1.September.2008 Link til dette innlegget Svart 1.September.2008 Nå MartinN , har du startet oppussingsarbeidet ditt? Eller venter du til våren? H Sitér dette innlegget Link to post
MartinN Svart 1.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.September.2008 (redigert) Nå MartinN , har du startet oppussingsarbeidet ditt? Eller venter du til våren? H Prosjekt Norcem Fun 21 er i full gang, men oppretter nok en komplett "oppussingsblogg" her på BP først når prosjektet er i mål.. Det skal jo sies at din båt er min mal.. Takker for gode innspill og råd underveis, det kommer flere spørsmål, så bare å holde ut.. Redigert 1.September.2008 av MartinN (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MartinN Svart 1.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.September.2008 Hawken fortjener litt skryt synes jeg... Prakteksemplar av en Norcem! Sitér dette innlegget Link to post
Pelle Parafin Svart 1.September.2008 Link til dette innlegget Svart 1.September.2008 Ser ut som den er hjemmelaget på 70-80 tallet. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 2.September.2008 Link til dette innlegget Svart 2.September.2008 Ser ut som den er hjemmelaget på 70-80 tallet. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Bjørktun Svart 2.September.2008 Link til dette innlegget Svart 2.September.2008 Ser ut som den er hjemmelaget på 70-80 tallet. Eg er ikkje einig. Då har du ikkje sett korleis heimebygg frå den tida kan sjå ut. Sitér dette innlegget Link to post
Lingefan Svart 4.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2008 Fine de Norcem båtene. Var det 48 knop den gjorde med 225hk, Hawken? Noterte meg også at skroget ser veldig bra ut i bølgene. Ikke alltid at det nyeste er det beste :-) For min del er dessverre båtsesongen 2008 slutt (alt av båter er tatt opp og hytte stengt), men den har også til gjengjeld vært en av de beste noensinne. Ser frem til 2009! Sitér dette innlegget Lingefan Link to post
Syntax Svart 28.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2012 At det bare finnes en variant av denne 21-fotingen, er nok feil. Jeg har nemlig sett 3-4 av disse med cabin i front. Om dere tar en titt på finn.no nå, ligger det to Norcem 21 fot med cabin i front. Sitér dette innlegget Link to post
Porsche Svart 28.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2012 Den omtalte modellen er en Norcem 20 (21) Fun, ganske så uvanlig, beregnet på utenbords motor. Dette er en "nedskåret" og litt kortere versjon, av denne du referer til; Norcem 21 Day (denne ble senere solgt som Selco 21 Day). Beregnet for innenbords motor. Norcem 21 Day er en relativt vanlig båt, skrog designet av Otto L. Scheen og overbygg/innredning designet av Thorbjørn Rygh. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.