Jump to content

Drev med for mye olje

eysteind

Recommended Posts

Kan man øydelegge et drev ved å fylle for mye olje på det? Drevet skal vere fyllt for mye olje på av forrige eier, og lekker når man heiser det opp. Drevet er et Stern powr 107 aggregat.

Er det bare å tømme ut litt?

Har ingen erfaringer med drev, så tips og råd om hva eg skal se etter når eg skal kjøpe bruktbåt med drev er ønskelig!

Kan man øydelegge et drev ved å fylle for mye olje på det? Drevet skal vere fyllt for mye olje på av forrige eier, og lekker når man heiser det opp. Drevet er et Stern powr 107 aggregat.

Er det bare å tømme ut litt?

Har ingen erfaringer med drev, så tips og råd om hva eg skal se etter når eg skal kjøpe bruktbåt med drev er ønskelig!

Sikker på at der er for mye olje, der kommer ikke vann inn? Hadde et jeg som jeg måtte tappe av olje, for der var for mye på, og det var det neste gang jeg hadde den oppe òg.

Skal ikke være bra å gå med for mye olje, kjører du det varmt, utvider oljen seg, og skaper overtrykk, da vil oljen prøve å sprenge seg ut.

mvh

Kjelli

Har nå fått litt mer infomasjon: Eieren hadde for et par år siden fyllt for mye olje på drevet slik at Simmeringen (riktig stavet?) lak vatn når drevet var oppheist.

I følge han var dette ikke så farlig. Er dette rett?

Er det kostbart å skifte denne? Er dette noe eg kan gjøre selv?

Har nå fått litt mer infomasjon: Eieren hadde for et par år siden fyllt for mye olje på drevet slik at Simmeringen (riktig stavet?) lak vatn når drevet var oppheist.

I følge han var dette ikke så farlig. Er dette rett?

Er det kostbart å skifte denne? Er dette noe eg kan gjøre selv?

Nå kjenner jeg ikke dette drevet og hvilken simmerring dette er snakk om, men hos meg var det pakningen runde der som girskifte går (overføringen fra wiren), som lakk, der kom olje ut når den stod på land hos meg òg, det var slik jeg fant ut hvor lekkasjen var. Dette var et VP 280 drev.

Den pakningen var grei å skifte på dette drevet.

mvh

Kjelli

Hei.

Jeg ville byttet simringen så fort jeg kunne. Kommer det olje ut, så kommer det helt sikkert vann inn!

Jeg vet ikke hvordan oljepåfylling er på ditt drev, men på mitt Alpha drev er det ikke mulig å fylle for mye olje (hvis man ikke fyller på fra toppen da).

Hvis du ikke vet hvilken simring som må byttes, så lever inn drevet på verksted. Å bytte simringer koster nok ikke all verden.

/per

Guest fossekallen

:lol:

Du kan finne tegning over drevet på internet, Kings Marine i Bg. har lagt ut endel på sin nettside. rett olje i drev er viktigt med tanke på overtrykk. formye olje kan føre til sprenging av hus / pakninger. Disse amerikanske drev tåler svært mye bank i forhold til volvo og mercruser drev. Har et 80 drev selv. dette drev krever nesten 12 liter olje før det er rett nivå.

:lol:

Har nok misforstått eier litt. Drevet lekker ikke olje når det er heist opp, men det kommer en del vatn inn i båten når drevet er oppheist. Når drevet nede skal båten vere tett. Har ikke prøvd den ennå.

Er dette farlig? Kan det stemme at det er simmeringe som er gåen, og at dette ikke er så farlig?

Men vet noe noe mer om drevet? Har dette et godt rykte?

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...