Jump to content

Nidelv 26 . Problem med targabøyle i regnvær ?

Seesnake

Recommended Posts

Det burde så absolutt vært en list her ja! Som et forsøk kan du jo lime på en tetningslist type dør og vinduspakning et stykke innenfor knappene, og se om denne klarer å lede vannet bort. hvis dette fungerer, går det jo an senere å lete etter en mer permanent løsning....

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Hadde forsåvidt samme problemet på min Winrace, er som kjent targabøyle på denne også. Jeg løste problemet ved å legge en plastkloss e.l mellom kalesje og bøyle. Årsaken er at kalesjen ligger inntil bøylen og leder vannet inn, kan nevne at jeg ikke hadde dette problemet med den gamle kalesjen.

Nå var det bare en plass på hver side som det kom inn vann hos meg, virker som det er flere plasser hos deg?

Uansett så er båten min nå tørr og fin, selv etter en uke med regn, regn, regn og atter regn...

Mvh Eirik

hei i gjen i regnet..... :confused: Var på båtbua i Fredrikstad å kjøpte meg en kveil med gummi-klister. Det gjorde susen . :rolleyes: nå er intrengeren stoppet 98% :rolleyes: . syntes det er rart at en targabøyle kan være lagd på denne måten. hum.... minus er jo dette.... :nonod: Takk for svar da ordna det seg til slutt. Det er mye jeg lurer på ang Nidelv26 og tmd30 motoren. så jeg får spørre etter hvert.... tusen takk skal dere ha. :flag_sw::flag_sw:

Hei Rignes1.

Jeg har en Nidelv 26 fra -85 med samme problem. Jeg har ingen "flik" på innsiden. Jeg har festene fra den gamle kalesjen. Ser på bilde a du har flikene som skal drenere vekk dette problemet, men de går kansje ikke langt nok ned, slik at vannet renner videre ned på targa'en.

Håper du løser dette. :flag:

Redigert av Nidelv26 (see edit history)

Mvh Henning

med båtførerbevis og short range certificate (SRC/VHF) rtfm.gif

• 2 måneder senere...

Jeg har en Nidelv 26 89-modell. Kjøpte brukt i 04 og ser at forrige eier har lagt på ei stripe med våtromssilikon i området nedenfor kalesjefliken. Dette er sikkert en improvisert løsning for å få bukt med problemet du beskriver. Ser ut til å funke fint, for jeg har aldri opplevd lekkasje i dette området som noe problem.

Båthistorie: Nidelv 26 VP TMD31A (2005-2014), Scand Baltic 29 Yanmar 6LPA-STP (2014-)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...