Seesnake Startet 9.August.2008 Link til dette innlegget Startet 9.August.2008 Hei på dere. Kan noen eiere av nidelv 26 (86 mod) forklare meg hvordan man skal unngå lekkasje fra sidene av targabøylen og inn i båten?? Dette er et stort problem hos meg. Dette gjelder begge sider og kalesjen er 100% tett. se bildene der vannet smyger seg inn. Mangler det en list her?? og hvor kan jeg få tak i denne?? Hilsen R1 Sitér dette innlegget Link to post
`MINA' Svart 9.August.2008 Link til dette innlegget Svart 9.August.2008 Etter det jeg har sett på en lik båt, skal det være en ekstra "flik" på kalesjen på insiden. Denne skal fange opp vannet, og lede det ned og ut. Sitér dette innlegget Mvh `MINA` Link to post
Seesnake Svart 9.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.August.2008 hei mina. Fliken ser du på bildet ,men den drenerer ikke bort vannet. så noe er merkelig her... Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 10.August.2008 Link til dette innlegget Svart 10.August.2008 Det burde så absolutt vært en list her ja! Som et forsøk kan du jo lime på en tetningslist type dør og vinduspakning et stykke innenfor knappene, og se om denne klarer å lede vannet bort. hvis dette fungerer, går det jo an senere å lete etter en mer permanent løsning.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Seesnake Svart 10.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.August.2008 takk for svar.. men hva gjør andre Nidelv 26 eiere?? hvordan er dette løst hos dem? håper noen kan fortelle meg dette. R1 Sitér dette innlegget Link to post
Utterndti Svart 13.August.2008 Link til dette innlegget Svart 13.August.2008 Hadde forsåvidt samme problemet på min Winrace, er som kjent targabøyle på denne også. Jeg løste problemet ved å legge en plastkloss e.l mellom kalesje og bøyle. Årsaken er at kalesjen ligger inntil bøylen og leder vannet inn, kan nevne at jeg ikke hadde dette problemet med den gamle kalesjen. Nå var det bare en plass på hver side som det kom inn vann hos meg, virker som det er flere plasser hos deg? Uansett så er båten min nå tørr og fin, selv etter en uke med regn, regn, regn og atter regn... Sitér dette innlegget Mvh Eirik Link to post
power Svart 13.August.2008 Link til dette innlegget Svart 13.August.2008 Du kan jo evt montere glideskinner på din targa som du igjen fester din kalesje i men dette koste penger . Sitér dette innlegget Link to post
Seesnake Svart 13.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.August.2008 hei i gjen i regnet..... Var på båtbua i Fredrikstad å kjøpte meg en kveil med gummi-klister. Det gjorde susen . nå er intrengeren stoppet 98% . syntes det er rart at en targabøyle kan være lagd på denne måten. hum.... minus er jo dette.... Takk for svar da ordna det seg til slutt. Det er mye jeg lurer på ang Nidelv26 og tmd30 motoren. så jeg får spørre etter hvert.... tusen takk skal dere ha. Sitér dette innlegget Link to post
Homlungen Svart 19.August.2008 Link til dette innlegget Svart 19.August.2008 (redigert) Hei Rignes1. Jeg har en Nidelv 26 fra -85 med samme problem. Jeg har ingen "flik" på innsiden. Jeg har festene fra den gamle kalesjen. Ser på bilde a du har flikene som skal drenere vekk dette problemet, men de går kansje ikke langt nok ned, slik at vannet renner videre ned på targa'en. Håper du løser dette. Redigert 19.August.2008 av Nidelv26 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh Henning med båtførerbevis og short range certificate (SRC/VHF) Link to post
Turbåt Svart 2.November.2008 Link til dette innlegget Svart 2.November.2008 Jeg har en Nidelv 26 89-modell. Kjøpte brukt i 04 og ser at forrige eier har lagt på ei stripe med våtromssilikon i området nedenfor kalesjefliken. Dette er sikkert en improvisert løsning for å få bukt med problemet du beskriver. Ser ut til å funke fint, for jeg har aldri opplevd lekkasje i dette området som noe problem. Sitér dette innlegget Båthistorie: Nidelv 26 VP TMD31A (2005-2014), Scand Baltic 29 Yanmar 6LPA-STP (2014-) Link to post
Hansi Svart 2.November.2008 Link til dette innlegget Svart 2.November.2008 Selvklebende gummilist ( dørlist ) som limes på targabøyle er en mulighet som er billig å prøve ut. Også mulig å få sydd en list på selve kalesjen. Jeg har begge deler på Nord Westen. Selvklebende gummilist på hardtopen og en gummilist som er sydd på kalesjen. Potte tett, kommer ikke en dråpe vann inn. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.