Jump to content

Hva synes du om Nordkapp Avant 500?

Kjetil1

Recommended Posts

Ble tipset om dette forumet idag, og har lett litt etter ting om båten min, uten å finne så mye...

Jeg byttet til meg en 05 Nordkapp Avant 500, med en 90 Johnson på, for et par måneder siden. Jeg er kjempefornøyd med den, savner kun plass til et bord i den... Og servicen fra Nordkapp Boats er utrolig! Jeg oppdaget en bensinlekkasje i den ved overtagelsen, og etter en telefon og et par mailer til dem fikk jeg noen deler og emblem tilsendt :flag: , siden jeg kunne reparere lekkasjen selv...

Det finnes lite info på nett om båttypen synes jeg, og lurer derfor på hva andres erfaringer om den er?

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

• 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Siden du har en Enduro, har du ikke samme lekkasje som jeg hadde :wink: .

Antakelig hadde en eller annen i produksjonen av båten brukt en lang bor da han forboret huller til skruene til stolfoten for føreren. Dermed hadde han boret et hull MIDT oppå rørstussen som bensinpåfylleslangen satt på. I et håp om at det ville holde tett var det skrudd en laaang maskinskrue i dette hullet, det var syrefaste tre-skruer i de andre 5 hullene... Var i kontakt med Nordkapp ang lekkasjen, og løsningen vi kom fram til var jeg veldig fornøyd med, likeså servicen ellers og...

Men hvorfor mistenker du at du har lekkasje? Jeg fant det ut da det fløt noen liter bensin i bunn, etter første gang jeg fylte tanken helt full...

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Kjente bensinlukt under benken bak, når jeg skulle gjøre båt og motor klar for vinteren.

Prøvde å etterdra slangeklemmer, men dro til en i overkant mye, så den må hvertfall byttes.

Får gå over klemmer og slanger, evnt. bytte noen klemmer. Finnes det noen klemmer som er spes å anbefale til drivstoff slanger mon tro?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...