Sjarkens venn Startet 11.August.2008 Link til dette innlegget Startet 11.August.2008 Hei Jeg har en Quicksilver 200 som fulgte med sjarken når jeg kjøpte den. Tenkte på å kjøpe en liten motor til gummibåten. Gummibåten er 2 meter med spilebunn. På CE. merkinga står det at den kan ha opptil 4 hk. Har tenkt litt på Yamaha og Tohatsu, da dette er motorer jeg har hatt gode erfaringer med før. Hva ville dere anbefalt av motorstørrelse og type? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 11.August.2008 Link til dette innlegget Svart 11.August.2008 Jeg kjøpte eskeny Yamaha 4 hk 2008 modell. Dette er en 4-takter som går stille og fint, men det er en hake !!! Mine unger 11 år (twins) klarer pokker ikke å dra den i gang ! Det er mye lettere å starte en 2-takter, så hvis du har unger under 12 år så ikke kjøp denne ! Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkens venn Svart 11.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.August.2008 Jeg er 14 år, og da burde jeg vel klare å dra den igang. Vi har vurdert Yamaha 4hk. Hvor mye bensin bruker den i timen? Har den integrert tank, eller må man ha en separat? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 11.August.2008 Link til dette innlegget Svart 11.August.2008 (redigert) Den har integrert tank på 1,2 liter som forsvinner på 40 minutter ! Men den har tilkobling for ekstern tank, noe som er å anse som et must !! 14 åringer klarer den !! Har ikke l/timen her og nå.. men den er overraskende tørst ! Redigert 11.August.2008 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkens venn Svart 11.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.August.2008 Hmmmm, men hva med en Yamaha 5hk? Drikker den like mye bensin? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 11.August.2008 Link til dette innlegget Svart 11.August.2008 (redigert) Er ikke 100% sikker men jeg tror det er samme motoren ! Men den veier over 25 kilo, så det beynner å bli tungt for 200`n din Redigert 11.August.2008 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkens venn Svart 11.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.August.2008 (redigert) Huff det var da en gresselig vekt! :sweat: Er åpen for andre motorer også. Men betingelsene for moteren er at den må ha gir; framover, nøytral og bakover. Kom gjerne med erfaringer og tips. LLagt til: det må også være kort stamme. Redigert 11.August.2008 av Sjarkens venn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.