Stitch Svart 12.August.2008 Del på Facebook Svart 12.August.2008 Kommer de i le av meg så kan jeg ikke loffe de da må de komme i lo Sorry Enzo, du har helt rett og det var det jeg mente Sitér dette innlegget Mvh Stitch Albin Nova Link to post
Stitch Svart 12.August.2008 Del på Facebook Svart 12.August.2008 Det er vel ikke lov å loffe lenger, nå som seilbåtregatta er blitt en "snill sport", Lov eller ikke lov, på regatta banen blir det gjort mye som ikke er lov, bare man er stor nok i kjeften og gir seg i tide dersom de ikke "går på" den. Reglene er forholdsvis kompliserte til tider så er jeg litt usikker, viker hverfall jeg, og vet at jeg ved flere anledninger burde holdt på retten min, men sånn er det nå en gang. Usportslig eller ikke kan selvsagt diskuteres. Sitér dette innlegget Mvh Stitch Albin Nova Link to post
bliss X Svart 12.August.2008 Del på Facebook Svart 12.August.2008 Passerer alltid på lo side Sitér dette innlegget Link to post
wave Svart 12.August.2008 Del på Facebook Svart 12.August.2008 Blir jeg fraseilt, bør det skje på lo side, og ikke noen seigpining i le. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 12.August.2008 Del på Facebook Svart 12.August.2008 Blir jeg fraseilt, bør det skje på lo side, og ikke noen seigpining i le. Da skal jeg gjøre det neste gang. Begynner å bli en vane det. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Kodvaag Svart 12.August.2008 Del på Facebook Svart 12.August.2008 Nå har jo jeg motorbåt, en Saga 27 som ikke rager så mye i terrenget, men kan det tenkes at dersom jeg passerer på vindsiden (lo?) at seileren mister vind likevel og en tidelst knop? Passerer vanligvis på den siden trafikken i området tilsier.Lars H. Jeg har og snekke. Prøver å passere seilbåter så nærme som mulig, slik at de får nytte av dragsugeffekten, og får opp farta et par knop. Etter å ha lest litt på dette forumet har jeg forstått at dere lakentørkere liker bølger bakfra bedre enn forfra, prøver å ta hensyn til dette ved kryssende kurs. Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Sydvesten Svart 12.August.2008 Del på Facebook Svart 12.August.2008 Prøver å passere seilbåter så nærme som mulig, Du er nok ikke alene motorbaatmann som parktiserer denne "sporten".... uvisst av hvilket motiv annet enn aa lage boelger da.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Gunga Din Svart 12.August.2008 Del på Facebook Svart 12.August.2008 Etter å ha lest litt på dette forumet har jeg forstått at dere lakentørkere liker bølger bakfra bedre enn forfra, prøver å ta hensyn til dette ved kryssende kurs. Kjempebra da er det åtminstone en stressbalje som skjönt det........alltid noe!, sa han som såg Åmål...... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Kodvaag Svart 12.August.2008 Del på Facebook Svart 12.August.2008 Prøver å ta hensyn til de som "ikke begynner" :) Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Astor Svart 12.August.2008 Del på Facebook Svart 12.August.2008 Det er vel ikke lov å loffe lenger, nå som seilbåtregatta er blitt en "snill sport", Loffe?? Dette må du forklare hva er. Høres litt seilaktig? mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Gunga Din Svart 12.August.2008 Del på Facebook Svart 12.August.2008 trur loff er noe man spiser Astor...ikke bry deg Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Astor Svart 12.August.2008 Del på Facebook Svart 12.August.2008 trur loff er noe man spiser Astor...ikke bry deg Det var som jeg tenkte. Mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Gunga Din Svart 12.August.2008 Del på Facebook Svart 12.August.2008 Det var som jeg tenkte. Mvh Astor bare spis loff o kjör vidare.......men husk på vikeplikten...... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.