Karavoli Startet 12.August.2008 Link til dette innlegget Startet 12.August.2008 Har en kompis som ser seg om etter båt. Han har foreløpig sett seg ut 2 båter og vil gjerne ha andres meninger om de to båtene. Fordeler og ulemper med begge. Båtene er en Viksund 1000 Alfa 1988 modell og en Sea Ray 340 Sedane Bridge 1988 modell. Takker for alle synspunkt!!! Sitér dette innlegget Link to post
27 knop Svart 12.August.2008 Link til dette innlegget Svart 12.August.2008 Ville nok gått for det gode, staute norske, altså Viksund. Viksundmodellen du snakker om er for meg tidløs. Flott innredning, noe også Sea Rayen har, men blir noe overgått av Viksund, synes jeg. Utseendemessig fremstår også Viksunden best, Sea Rayen blir liksom litt for amerikansk. Men det pålitelige norske hos Viksund synes jeg er verd å ta mest hensyn til. Lykke til med valget! Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 12.August.2008 Link til dette innlegget Svart 12.August.2008 Jeg hadde nok valgt Sea Rayen, det er en betydelg penere baat etter mitt syn, Viksung 1000 synes jeg er mindre pen med sine noe merkelige vinduer... og kavliteten er meget bra... Men jeg er vel innhabil i saken siden jeg har hatt en SeaRay Sedan Bridge, dog 300 utgaven Er klar over at jeg vil moete noe motstand for min kritikk av "norsk kvalitet".. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
bjoris Svart 12.August.2008 Link til dette innlegget Svart 12.August.2008 (redigert) Min personlige oppfatning av Viksund 1000 Alfa er at dette aldri ble noe populær og jeg tror du må regne med at denne er ganske så vanskeligsolgt... Men det er nok mye båt for pengene og at den ikke ble populær henger nok sammen med lanseringstidspunkt på slutten av 80-tallet og et noe spesielt design og planløsning. Redigert 12.August.2008 av bjoris (see edit history) Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
beauty of aqua Svart 12.August.2008 Link til dette innlegget Svart 12.August.2008 ville gått for searayen utn å stusse. viksunden er en (beklager og måtte si det) STYGG BÅT!!! Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Trophy Svart 12.August.2008 Link til dette innlegget Svart 12.August.2008 Viksunden kommer ikke opp mot Sea Ray'n i dette tilfellet. Staute Norske er oppskrytt. Knøttliten flybridge... Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Hans-Petter Svart 12.August.2008 Link til dette innlegget Svart 12.August.2008 ville valgt sea ray Sitér dette innlegget Link to post
lassal Svart 12.August.2008 Link til dette innlegget Svart 12.August.2008 Jeg føyer meg i rekken med de andre, definitivt Sea Ray.. Amerikansk er herlig, stort og komfortabelt.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.