Jump to content

Har det noen gang vært selgers marked?

Wasco

Recommended Posts

Hva skjer når man merker en annonse med "solgt" på Finn? Har inntrykk av at da forsvinner annonsen etter kort tid, men skjer dette automatisk etter en kort tid hvis den er mekret solgt eller må man gjøre dette selv?

Den blir liggende en stund til med "solgt" merke på, og så forsvinner den. (Etter tre dager?)

Dersom du har lagret linken i dine favoritter, så kan du se på annonsen i "evigheter" etter at den er solgt.

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Ja det er lurt å lage annonser på en "samleliste" da blir de liggende selv om de forsvinner fra det søkbare finn. Så kan man sammenligne litt tilbake i tid, samt ha en oversikt over hvor mange båter blir solgt. Jeg har "samlet" på rundt 100 seilbåter og følger med om de bare går ut på dato eller om de blir merkt som solgt.

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Det er korrekt krisida, men du har fortsatt bilde av båten, pris, og dine egne kommentarer. Og mange sletter faktisk annonsen aldri.

Dersom du har lagret linken i dine favoritter, så kan du se på annonsen i "evigheter" etter at den er solgt.

Dette er vel en sannhet med modifikasjoner... Så lenge selger sletter annonsen så vil den ikke være søkbar i ettertid... Dette er noe jeg konsekvent gjør når jeg selger noe, samme dag som penger er mottatt slettes annonsen fra finn.no... den vil aldri være merket "Solgt" og dermed ikke søkbar for nyskjerrige mennesker.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Sendte mail til Finn i dag og spurte hvor lenge en annonse blir liggende ute etter at den er merket SOLGT og fikk følgende svar;

Når man merker en annonse for solgt, så vil den ligge ute på nettet i tre dager med et såkalt "SOLGT-MERKE". Etter endte tre dager blir annonsen trukket tilbake fra nettet.

Med vennlig hilsen

FINN.no

Kundesenter

Tlf: 2286 4410

Så da vet vi det!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Det er mye rart på salgsmarkedet. da jeg solgte gamlebåten (Saga 35) ringte en og sa at han skulle ha den og hadde finansiering klar.

Han kom og så på båten, tok sikkert 50 bilder,krøp rundt i motorrom mm og var veldig interessert.

Han skulle ringe tilbake senere samme dag. Da var plutselig båtplassen hans for liten osv. mye bla,bla. Båten er like bred som det stod i annonsen ,sa jeg .

Mistenkte han for å ha samme båt , men ønsket kanskje tips for oppgradering.

Mitt inntrykk er at jo mer folk prater, jo mindre penger har de.

Det kom senere en fra Bergen, testet båten og kjøpte cash. Enkelt og greit, så han vel fått seg en god bruksbåt. :flag: (Det passer vel bra med norsk flagg på en OL gulldag !)

Når man merker en annonse for solgt, så vil den ligge ute på nettet i tre dager med et såkalt "SOLGT-MERKE". Etter endte tre dager blir annonsen trukket tilbake fra nettet.

Med vennlig hilsen

FINN.no

Kundesenter

Tlf: 2286 4410

Så da vet vi det!

Dette er feil.

Har man direktelinken, ligger annonsen der til evig tid.

Både annonsen fra den første seilbåten min, som ble solgt i 2003, og gummibåten jeg solgte i 2002, ligger fortsatt på Finn.no

Suzuki

No boat needed..

Annonsen ligger i databasen til finn.no frem til den slettes av annonsøren, men den ligger kun markert som Solgt i 3 dager før den forsvinner fra listen over båter til salgs, og er dermed ikke søkbar unde båter til salgs lengere med mindre man har finn koden (annonsenummeret), eller lagret dette på en eller anne måte som link eller søk.

Sletter annonsøren annonsen fra "Mine annonser" så forsvinner den ut av databasen og eksisterer ikke i finn sin database...

Enkelt og greit dette..

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Jeg synes det er bra at annonsen ligger ute etter en salg. Synes ikke det gjør noe at "nysgjerrige" mennesker kan ha tilgang til den i ettertid. Hvorfor ikke, det er jo verdiful informasjon for noen. Jeg har solgt tre biler og tre båter de siste 4 årene og alle ligger fortsatt på finn.no Ikke søkbart, men hvis noen har linket dem så har jeg ingtenting imot at de måtte dra nytte av hva som står der. Jeg er jo også takknemelig for info.

Tja!

Hvis f.eks noen her inne har noe til salgs, og det skjer jo, så kan man finne frem til annonsen ved enkle søk på Finn. Der kommer det opp et navn, kanskje bare et fornavn, men også et telefonnummer. Et søk på Gule Sider på nummeret vil da gi deg fullt navn og addresse på vedkommende. Neste søket blir da på vedkommendes inntekts og formuesfold. Dette bare for å nevne et par ting som det tar under fem minutter å finne ut.

Å tro at man kan "gjemme seg" bak anonyme nick her på forumet er, i beste fall, meget naivt! Personlig lider jeg ikke av paranoia så om noen vet hvem jeg er så blåser jeg i det!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

så kan du se på annonsen i "evigheter" etter at den er solgt.

Etter et par år blir bildene slettet men annonsen består.

Her er en bil jeg kjøpte i 2005.

Etter at jeg kjøpte den merket selgeren den med solgt.

Nå er bildene fjernet, sannsynligvis av Finn.no.

http://www.finn.no/finn/car/object/;pdc=11...os=4&tot=49

(Ja, jeg er rar som har spart på linken)

(Edit, skrivefeil pga trådløst tastatur)

Redigert av Kodvaag (see edit history)

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...