Jump to content

Serviceprisen 2008?

Miles Ahead

Recommended Posts

Det er ofte en kan lese historier om dårlig service her inne, og siden jeg i år har hatt et par opplevelser av motsatt kategori fikk jeg lyst til å se om noen kan overgå mitt eksempel. Midt i juli måned fikk jeg problemer med baugpropellen, noe som bl.a. hadde sin årsak i et utbrukt startbatteri. Jeg skiftet til nytt startbatteri og regnet med at både motorstart og baugpropellrespons skulle være ok igjen. Det var det dessverre ikke, da baugpropellen bare gikk støtvis på det nye startbatteriet. Når jeg koplet inn hele forbruksbanken virket baugpropellen OK. Jeg ringte Sleipner i Fredrikstad og fikk raskt snakke med en hyggelig serviceman på telefonen. Han ga meg noen tips som jeg sjekket ut, og etter dette virket det som om feilen kunne ligge i panelet. Siden været var fint og jeg var midt i ferien, og jeg bor 30 minutters bilkjøring unna Fredrikstad, lurte jeg på om jeg kunne komme inn med panelet. Det gikk greit, og jeg kastet meg i bilen og dro innover med kontrollpanelet. På Sleipner ble jeg godt mottatt og satt ned og ventet et kvarters tid før servicemannen var tilbake. Han hadde ikke funnet noen feil på kontrollpanelet, bortsett fra litt løs folie. Uansett fikk jeg et nytt kontrollpanel med hjem igjen for å se om det virket bedre. Forventningene var selvfølgelig store, men feilen var dessverre fortsatt tilstede....

Neste morgen ringte jeg igjen Sleipner og fortalte om ny status. Det ble da satt opp en telefonkonferanse med en annen mer erfaren servicemann. Etter å ha snakket sammen en stund lurer han på om det er mulig for oss å ta båten inn til fredrikstad så de kan få sett nærmere på dette. Vi dro derfor inn til Fredrikstad på en fredag og koste oss med glommafestival og mye liv og røre. I tillegg kom det to mann fra Sleipner ombord, veldig hyggelige og kundevennlige. De startet systematisk med å måle spenningsnivåer på ulike steder og skrudde fra hverandre "hele båten" og strammet og smurte opp alle koblinger på veg fra batteribanken og frem til propellen uten at vi komm nærmere løsningen. Uansett har jeg fått et nyrenovert ledingsnett og kjenner enda bedre til ledningsnettet. De begynte nå å virkelig lure på hva feilen var, og etter at jeg trykket litt på om at selve motoren kunne ha blitt ødelagt av at jeg hadde for lav spenning tildligere tok de å hentet en ny motor og byttet den også - igjen med samme resultat. Etter litt mer feilsøking viste det seg imidlertid at feilen lå i kontrollpanelforbindelsen, da det hadde blitt dårlig kontakt på jordforbindelsen i denne kretsen. Dette ble da ordnet på 5 minutter.

Oppsummert har jeg fått telefonisk bistand, fått byttedeler, hatt to mann i båten en fredags ettermiddag i fellesferien i mer enn 3 timer, og ikke minst fått fikset problemet. Hva kostet så alt dette?

Jeg tør nesten ikke si det, men dette har ikke kostet meg noenting, bortsett fra egen tid og det å måtte ta en overnatting i gjestehavna i fredrikstad under glommafestivalen :cheers: . For å si det sånn, så er to flasker rødvin på veg til Sleipner :flag:

Har derfor lyst til å utrope Sleipner Motor AS i Fredrikstad til vinner av båtplassens servicepris i 2008, dersom ikke andre har bedre kandidater...

Synes også et så stort og viktig forum som båtplassen kunne kåre årets servicepris som en fast foreteelse eller?

Båter: Rana 460, Askeladden 585 Explorer, Windy 8000, Windy 32 Scirocco, Windy 37 Grand Mistral, Malö 36, Malö 40 Classic

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...