Enzo Startet 13.August.2008 Del på Facebook Startet 13.August.2008 Er det like trygt å reise på langtur med en flerskrogsbåt som med en enskrogsbåt ? En Dragonfly 35 på en jordomseiling ville jo gi en fantastisk rekkevidde , en turkatamaran ville gi enormt med boareal men hvordan er disse den dagen det blåser 30m.sek ? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 13.August.2008 Del på Facebook Svart 13.August.2008 (redigert) DF 1200 "Llevame" kom for ikke lenge siden tilbake til Palma etter jordomseiling. Du har lange dagsetapper. 250 nm er ikke uvanlig. DF 35 ble forøvrig Yachy of the year 2008. Andre gang Børge Quorning har tatt hjem denne. Skulle jo være safe nok. Synkefri. Går noe morderisk for motor gjør den også. Største motor som leveres er 150 hk. Redigert 13.August.2008 av Mulligan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 13.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.August.2008 150hk på en DF35 du lyver ikke nå Men dette svingving systemet , er dette godt nok til å ikke bryte sammen i skikkelig ruskevær Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 13.August.2008 Del på Facebook Svart 13.August.2008 Uklar knotting. Det er DF 1200 som kan leveres med 150 hk. Jeg har en økende interesse for båten, og leser det jeg finner, men jeg har aldri hørt om et tilfelle hvor SW systemet har sviktet. Besnærende tanke den 1200'en. Stor komfortabel centercockpit cruiser, og Tønsberg til Skagen på 6 timer. Sitér dette innlegget Link to post
HaHa Svart 13.August.2008 Del på Facebook Svart 13.August.2008 En Dragonfly 35 på en jordomseiling ville jo gi en fantastisk rekkevidde , en turkatamaran ville gi enormt med boareal Jeg vil tro at en Dragonfly 35 (med lite boareal) seiler vesentlig raskere enn vanlige turkatamaraner (stort boareal). Hvis man leser resultatlistene fra ARC kommer ikke de store turkatamaranene klart foran tilsvarende enskrogsbåter. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.