Jump to content

Båthøyde Bayliner 2850 1987modell

ford4fun

Recommended Posts

fant ingenting der, men skal kikke litt på den andre siden! Takk!

Motoren er denne:

Inkluderar

- Peninsular 6.5l 310 hk, V8 Dieselmotor

- 2 st. instrumentpaneluppsättningar, kablage.

- Mercruiser Bravo 3 X (Diesel) drev, utväxling 1.81

- Mercruiser Dieselsköld, Powertrim, Servocylinder

- RACOR Dieselfilter

Eneste som vil passe uten å demontere tank og flytte bakveggen....

den skal passe, iflg forhandler..

Steyr koster 305.843,00 inkl Hk-avgift og MVA med bravo 2 drev, og brukt er håpløst å få tak i...

De fleste av 2850 som har diesel er flytta tanker og veggen, noe som går på kompromi for "akter"lugaren, dette var ikke intressant i tilfelle vårt..

Fikk også pris på en V6 diesel til 300.000kr...

Denne kommer på 217.000nok...

fant ingenting der, men skal kikke litt på den andre siden! Takk!

Motoren er denne:

Inkluderar

- Peninsular 6.5l 310 hk, V8 Dieselmotor

- 2 st. instrumentpaneluppsättningar, kablage.

- Mercruiser Bravo 3 X (Diesel) drev, utväxling 1.81

- Mercruiser Dieselsköld, Powertrim, Servocylinder

- RACOR Dieselfilter

Eneste som vil passe uten å demontere tank og flytte bakveggen....

Peninsular'en passer fint hvis det har sittet en Mercruiser V8 der tidligere. Har selv satt inn en slik i en tilsvarende båt. Husk på at det er en et par ting du må lage i stand (nytt kjølevannsinntak, nytt 5" eksosutløp) før du setter inn motoren. Sørg for også å få montert drevkjøler. Blir veldig varmt bak der uten! Er det en ny motor?

mvh.

Bayman

Heisann! Gratulerer! :yesnod: Jeg har satt inn samme motoren i min 3058 Command Bridge. Det gikk akkurat. Det er 5'' eksosbend ut bak som gjelder, ikke bukkehorn og exhaust gjennom drevet. Fordi her er eksosen ført gjennom en turbo. Det blir for mye motstand med eksosen gjennom drevet, og man ville miste effekt. Peninsular leverer derfor ikke bukkehorn til disse store dieselbeistene.

Vær bare oppmerksom på at Bravo 3 X (dieselutgave dobbel propell) har begrensninger på hvor mye HK det tåler. I Peninsularen er det et uhyggelig dreiemoment som kan knekke drevet. Jeg monterte Bravo 2 på anbefaling fra motorfabrikanten.

Lykke til! :cheers:

Peninsular'en passer fint hvis det har sittet en Mercruiser V8 der tidligere. Har selv satt inn en slik i en tilsvarende båt. Husk på at det er en et par ting du må lage i stand (nytt kjølevannsinntak, nytt 5" eksosutløp) før du setter inn motoren. Sørg for også å få montert drevkjøler. Blir veldig varmt bak der uten! Er det en ny motor?

mvh.

Bayman

Han nevnte det med nytt inntak, og eksos ut hekken mener jeg å huske!

Det er en ny motor ja, kommer om 3-4 uker!

Heisann! Gratulerer! :yesnod: Jeg har satt inn samme motoren i min 3058 Command Bridge. Det gikk akkurat. Det er 5'' eksosbend ut bak som gjelder, ikke bukkehorn og exhaust gjennom drevet. Fordi her er eksosen ført gjennom en turbo. Det blir for mye motstand med eksosen gjennom drevet, og man ville miste effekt. Peninsular leverer derfor ikke bukkehorn til disse store dieselbeistene.

Vær bare oppmerksom på at Bravo 3 X (dieselutgave dobbel propell) har begrensninger på hvor mye HK det tåler. I Peninsularen er det et uhyggelig dreiemoment som kan knekke drevet. Jeg monterte Bravo 2 på anbefaling fra motorfabrikanten.

Lykke til! :cheers:

hmm.. snodig.. Meg anbefalte de B3 drevet.. Kjøpte komplett pakke med ekstra instrumenter til FB, og alt sammen.. 310hk og 632nm..

Hva forbruk har dere ca?

hmm.. snodig.. Meg anbefalte de B3 drevet.. Kjøpte komplett pakke med ekstra instrumenter til FB, og alt sammen.. 310hk og 632nm..

Har du bestilt med drevkjøling? DET MÅ DU HA!

Uansett støttes det opp under andre uttalelser om Bravo2 på denne båt/motor kombinasjonen. 2850 er en svært baktung, ikke lettplanende båt på godt og vel 3000kg.

• 2 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...