Jump to content

Driftskostnader pr år med Sandvik 26 eller lignende

BigRevi

Recommended Posts

Hei.

I høst vår blir det kanskje et båtkjøp i form av en snekke. Noe alla 26 fotsklassen.

I og med at jeg bare har hatt joller før så blir dette noe helt nytt. Derfor lurer jeg på om noen med erfaringer kunne prøve å svare på ca hvor mye det vil koste å ha en sånn båt i året.

Når jeg tenker på driftskostnader så mener jeg dieselpris( ca. 50 hk nyere motor), vedlikehold og små reparasjoner. Egentlig hva slags budsjett man har på en sånn båt utenom selve feriebudsjettet :smiley:

På forhånd takk :cheers:

Redigert av capteinen (see edit history)

5-6000,- i diesel, ca det samme i vedlikehold og 2-3 tusen i vårpuss(bunnstoff, anoder, filtre, polering m.m.) Pluss et par tusen i forsikring og pris for leie av båtplass (varierer så mye at jeg ikke våger å gjette en gang. Så rundt 20.000,- pluss evt lånerenter burde vel være en grei pekepinn. Og så finnes det jo så mye artig ekstrautstyr å få kjøpt at man lett blir kvitt en del tusen ekstra, det er nesten uunngåelig.... :lol::lol:

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...