At-le Svart 23.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.August.2008 (redigert) Ønsker du drev eller fast aksling? Samme for meg drev eller fast aksel hvis båt pris er rimelig. Trang Aquador 28 c inne God plass 32 C men stor motor. Liker best pen og interør inne Nimbus 320 coupe. ok med nimbus 31c eller 310 coupe. Mulig vår båt er salg neste år eller ikke? Får se.... At-le Redigert 23.August.2008 av At-le (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 23.August.2008 Del på Facebook Svart 23.August.2008 Etter mitt syn får man sjeldent for stor motor. 1. Motoren jobber meget lett og slitasje blir minimal 2. man utnytter kun en liten del av kreftene og man kan ferielaste så mye man orker uten at det merkes nevneverdig. På nitti tallet så var det dårlig økonomi som kjent og man leverte båter som var direkte undermotoriserte. Resulatet var at de motorene idag har tatt kvelden og drev og lign måtte byttes tidlig siden belastning var altfor høy.. Jeg hadde kjøpt med så stor motor som mulig da er man sikker på at pakken leverer og en får god levetid. Men det er jo meg da Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Arnstein Svart 23.August.2008 Del på Facebook Svart 23.August.2008 Jeg hadde kjøpt med så stor motor som mulig da er man sikker på at pakken leverer og en får god levetid. Men det er jo meg da Er faktisk langt på vei enig i dette, men det er et par moment man bør ha i bakhodet før man bestemmer seg: Hva kommer du mest til å bruke båten din til? Er det transportetapper. Da anbefaler jeg at du finner deg en motor du tar ut ca. 80% av maks-effekten for den farten du ønsker å marsje på. Er det fiske, f.eks. dorging eller rolig gange innaskjærs, kjøp en motor med mindre hester. Mange hester blir mye møkk, også ved stillestående arbeid og dertil mye opprydding om du forstår (store motorer liker den slags dårlig). Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
bjoris Svart 24.August.2008 Del på Facebook Svart 24.August.2008 Vet ikke om andre har nevnte det, men det har sprekt et par dyserør på disse motorene. Min var en av de uheldige. Yanmar vet godt om dette, de fortalte meg at det var en 5-6 motorer det år jeg opplevde det på min. Sikkert en meget slitesterk motor, men på min var det noen ørsmå oljelekkasjer og sotingen opplevde jeg som et problem, da dette kom inn på akterdekket og dermed ble det vanskelig å sitte bak også på sagte fart, dvs vi måtte helt ned på 1200 o/min eller lavere for å unngå dette... Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Arnstein Svart 24.August.2008 Del på Facebook Svart 24.August.2008 Siden det nevnes erfaringer med oljelekkasjer og sprukne dieselrør, vil jeg bare nvenve at min motor som har gått ca. 750 timer har til nå ikke hatt lekkasjer av noe slag. Ikke hatt noen problemer med denne motoren. Kan anbefales på det sterkeste. Den bare går og går. Ingen elektonikk som stopper noe som helst. Har ikke bruk for eletronikk for å fungere heller. Ergo, driftssikker i de fleste situasjoner forutsatt normalt godt stell selvsagt. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
At-le Svart 28.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.August.2008 Hei Fant forbruk diesel hos Nimbus . At-le Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.