CreaDell Startet 13.August.2008 Link til dette innlegget Startet 13.August.2008 Ser Høcom selger eit kunstig teak merke som heiter aikona eller noko i den duren til 1800 kr kvadratmeteren. Har høyrt om flexiteak og tekdek, men har ikkje peiling på kva prissjikte dei ligg i. Nokon som har kjøpt / lagt eit av desse merka? Finnes det andre merker på markedet, og som evenetuellt kan konkurrere på pris? Og kva med kvalitet? Sitér dette innlegget Link to post
lassal Svart 13.August.2008 Link til dette innlegget Svart 13.August.2008 Jeg er fornøyd med flexiteaken jeg har i RIB'en. Det er svært kostbart, den lille biten på under 1kvm. kostet 3000kr inkl. montering. Holder seg like fint, men man kan se at det ikke er ekte. Jeg syns også den ekte teaken er bedre å gå på enn flexi'n. Sitér dette innlegget Link to post
NovaMan Svart 14.August.2008 Link til dette innlegget Svart 14.August.2008 Ser Høcom selger eit kunstig teak merke som heiter aikona eller noko i den duren til 1800 kr kvadratmeteren. Har høyrt om flexiteak og tekdek, men har ikkje peiling på kva prissjikte dei ligg i. Nokon som har kjøpt / lagt eit av desse merka? Finnes det andre merker på markedet, og som evenetuellt kan konkurrere på pris? Og kva med kvalitet? Jeg la TekDek på min forrige båt og var veldig fornøyd. Du kan lese litt om produktet på http://www.tekdek.net/ Dyrt (i 2006 kr. 2.200,- pr. kvm + mva) og bra er min oppfatning. Like pent i år da jeg solgte båten, og fullstendig vedlikeholdsfritt. mvh. Bayman Sitér dette innlegget Link to post
CreaDell Svart 14.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.August.2008 Ok, takkar for input på pris... begge er med andre ord dyrare enn Aikona som Høcom selger... Nokon som veit om andre produkt på markedet? Greit å vite om alle før ein bestemmer seg... kan spare ein del tusen viss ein treng nokon kvm... Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 14.August.2008 Link til dette innlegget Svart 14.August.2008 Det finnes også "kork" som blir lagt som dekke, Vet ikke hvem som lager eller selger dette. Men jeg inspiserte en 48fot stålbåt i sommer borte i Florida som hadde dette, det var en 10 år gammel båt og dekket var helt fint. Den hadde seilt i bare varme strøk, så sol tålte det godt. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
avmønstret5 Svart 15.August.2008 Link til dette innlegget Svart 15.August.2008 Noen som har erfaring med Aikona miljøteak (Høcom) ? Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 15.August.2008 Link til dette innlegget Svart 15.August.2008 (redigert) Vi leide en Jeannau i Kroatia i sommer. Denne båten hadde "jukseteak" og til tross for at båten kun var 2-3 måneder gammel var "teaken" løsnet flere steder. Her var det vel gjerne limet som er problemet men det viser i alle fall at ikke alle produkter er like gode Det er mulig det ikke er synlig på bildet, men her belegget løsnet og har fått en knekk mellom festene på badestigen Redigert 15.August.2008 av bergen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.