Jump to content

Pris og kvalitet på kunstig teak?

CreaDell

Recommended Posts

Ser Høcom selger eit kunstig teak merke som heiter aikona eller noko i den duren til 1800 kr kvadratmeteren.

Har høyrt om flexiteak og tekdek, men har ikkje peiling på kva prissjikte dei ligg i. Nokon som har kjøpt / lagt eit av desse merka?

Finnes det andre merker på markedet, og som evenetuellt kan konkurrere på pris?

Og kva med kvalitet?

Ser Høcom selger eit kunstig teak merke som heiter aikona eller noko i den duren til 1800 kr kvadratmeteren.

Har høyrt om flexiteak og tekdek, men har ikkje peiling på kva prissjikte dei ligg i. Nokon som har kjøpt / lagt eit av desse merka?

Finnes det andre merker på markedet, og som evenetuellt kan konkurrere på pris?

Og kva med kvalitet?

Jeg la TekDek på min forrige båt og var veldig fornøyd. Du kan lese litt om produktet på http://www.tekdek.net/

Dyrt (i 2006 kr. 2.200,- pr. kvm + mva) og bra er min oppfatning. Like pent i år da jeg solgte båten, og fullstendig vedlikeholdsfritt.

mvh.

Bayman

Det finnes også "kork" som blir lagt som dekke,

Vet ikke hvem som lager eller selger dette.

Men jeg inspiserte en 48fot stålbåt i sommer borte i Florida som hadde dette,

det var en 10 år gammel båt og dekket var helt fint.

Den hadde seilt i bare varme strøk, så sol tålte det godt.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Vi leide en Jeannau i Kroatia i sommer. Denne båten hadde "jukseteak" og til tross for at båten kun var 2-3 måneder gammel var "teaken" løsnet flere steder. Her var det vel gjerne limet som er problemet men det viser i alle fall at ikke alle produkter er like gode

teak.jpg

Det er mulig det ikke er synlig på bildet, men her belegget løsnet og har fått en knekk mellom festene på badestigen

Redigert av bergen (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...