BEG Startet 11.April.2004 Link til dette innlegget Startet 11.April.2004 Nå er nok påskeferien over for de fleste. Det kan sees på aktiviteten på nettet. Akkurat nå er det 47 brukere her på Baatplassen. Har akkurat lagt min båt ut for salg på Finn.no. I løpet av første timen hadde 150 personer vært inne på annonsen. http://www.finn.no/finn/boat/object?pdc=10...4502&id=4301456 Nå må jeg avslutte, for nå ringer telefonen Mvh. BEG Sitér dette innlegget Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil. Link to post
SeaMaster175 Svart 11.April.2004 Link til dette innlegget Svart 11.April.2004 Akuratt nå er det 51 brukere og det er det meste det har vært i den tiden jeg har vært medlem. Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 11.April.2004 Link til dette innlegget Svart 11.April.2004 . Har akkurat lagt min båt ut for salg på Finn.no. I løpet av første timen hadde 150 personer vært inne på annonsen. http://www.finn.no/finn/boat/object?pdc=10...4502&id=4301456 Lekker båt., hva skal du kjøpe nå da??,,, Kunne godt tenke meg den der gitt... Men 600 laken er litt i drøyeste laget for Hulkinnen.. Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
880 Svart 11.April.2004 Link til dette innlegget Svart 11.April.2004 Nå er nok påskeferien over for de fleste. Det kan sees på aktiviteten på nettet. Akkurat nå er det 47 brukere her på Baatplassen. Har akkurat lagt min båt ut for salg på Finn.no. I løpet av første timen hadde 150 personer vært inne på annonsen. http://www.finn.no/finn/boat/object?pdc=10...4502&id=4301456 Nå må jeg avslutte, for nå ringer telefonen Mvh. BEG Hvorfor selge en slik flott båt Men er ikke 185 hk noe meget lite for denne båten ??? Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Suzuki Svart 11.April.2004 Link til dette innlegget Svart 11.April.2004 Sikkert en grunn til at disse båtene ( med respekt å melde ) drar med seg hele fjorden... Men båten var fin, om man liker sånt.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
BEG Svart 11.April.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2004 Lekker båt., hva skal du kjøpe nå da??,,, Kunne godt tenke meg den der gitt... Men 600 laken er litt i drøyeste laget for Hulkinnen.. Pjolter Har kjøpt en 2001 modell Barracuda 1100 Olympic. Den overtar jeg i begynnelsen av mai. Den har nok ikke samme finish og "robusthet" som du finner i Nordwestbåtene, men håper at jeg blir fornøyd. Den er produsert på vestlandet, det skulle i hvertfall borge for at sjøegenskapene er gode. (Nordwesten er helt suveren på det området) Mvh. BEG Sitér dette innlegget Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil. Link to post
BEG Svart 11.April.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2004 Hvorfor selge en slik flott båt Men er ikke 185 hk noe meget lite for denne båten ??? Ferieutrustet marsjer skuta uten problem på 14 knop, så jeg synes ikke det er så aller verst. En i båthavna har samme type båt, men med 217 hk Perkins, uten at det gir noe større fart. Sikkert noe med propell å gjøre. Med 300 hk marsjer båten i drøyt 20 knop, men da tror jeg den drikker mye. Årsaken til salget ligger i at det økonomisk åpnet seg en mulighet for å kjøpe en "ny" båt. Har hatt eldre båter bestandig. Det er helt ok, tross alt holder båter seg godt. Men, det skal bli gøy med noe helt "nytt". Og, så var det det med 3 fot syken da (dobbel dose for min del denne gangen). Mvh. BEG Sitér dette innlegget Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil. Link to post
BEG Svart 11.April.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2004 Sikkert en grunn til at disse båtene ( med respekt å melde ) drar med seg hele fjorden... Men båten var fin, om man liker sånt.. Suzuki Ja, dette er en båt som stiller krav til at kapteinen kan vise hensyn til omgivelsene. Spesielt rundt 10 knop lager den hekksjøer av dimmensjoner. I fjor så jeg en mindre speedbåt som hadde det gøy med å kjøre i høy hastighet, og så tett opp til andre båter som mulig. 3 litt berusede (?) hadde det tydlig gøy. En av dem satt i baugen, med et ben på hver side av pulpitten. Så var det tydeligvis "min" tur å skulle bli sniddet. Men, kapteinen på båten kjente nok ikke til hekkbølgene der han tok inn på meg bakfra i stor fart. Jeg så noen ganske "forskremte" fjes i det de bokstavelig fløy forbi meg. Og, fra han i baugen kom et stygt hyl i det de landet. Tror ikke det "ble noe" på kjæresten hans den kvelden Hekkbølgene er en ting å være obs på. Men, det finnes ikke mange båter som er bedre når man kommer ut i grov sjø. Skrogform og tyngde gir meget gode sjøegenskaper. Mvh. BEG Sitér dette innlegget Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil. Link to post
TwinCab Svart 11.April.2004 Link til dette innlegget Svart 11.April.2004 Men er ikke 185 hk noe meget lite for denne båten ???Jeg tillater meg i all forsiktighet å komme med en liten "korreks". Det er jo et medlem på forumet som skal selge båten sin og da bør vel kanskje vi andre medlemmer være lite grann forsiktig med salt (eller negative bemerkninger) som kan ødelegg litt av salgsmulighetene. Det får jo tross alt være opp til potensielle kjøpere og ta med motorstørrelsen i vurderinger rundt et kjøp. Men misforstå meg rett, jeg har absolutt ikke noe imot kritiske kommentarer - det er vel det vi lærer mest av. Sitér dette innlegget Link to post
BEG Svart 12.April.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2004 Jeg tillater meg i all forsiktighet å komme med en liten "korreks". Det er jo et medlem på forumet som skal selge båten sin og da bør vel kanskje vi andre medlemmer være lite grann forsiktig med salt (eller negative bemerkninger) som kan ødelegg litt av salgsmulighetene. Det får jo tross alt være opp til potensielle kjøpere og ta med motorstørrelsen i vurderinger rundt et kjøp. Men misforstå meg rett, jeg har absolutt ikke noe imot kritiske kommentarer - det er vel det vi lærer mest av. Siden det er jeg som er selger, vil jeg komme med en liten kommentar. At det stilles spørsmål om utstyr (f.eks motorstørrelse) må akseptere. Oppklaringer og generelle positive betraktninger (som flere har kommet med) kan påvirke salgsjobben positivt. På den annen side er jeg enig i at man bør være forsiktig med å starte debatter rundt objekter som legges ut til salgs. Ofte blir det til diskusjoner om hva man liker / misliker, altså mest subjektive betraktninger. Det var en diskusjon om Bavaria vs HR seilbåter her på forumet tidligere. Hadde den tatt utgangspunkt i en konkret salgsannonse, tror jeg nok selger hadde blitt ganske frustrert. Men, understreker at jeg ikke føler at noen har bidratt til å gjøre min salgsjobb vanskelig. Nordwestbåter har generelt et godt omdømme og er lettsolgte. I løpet av 4 timer i går kveld, hadde jeg 500 treff på Finn.no. Har allerede avtalt 2 visninger i dag. Mvh. BEG Sitér dette innlegget Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil. Link to post
Jakob Svart 12.April.2004 Link til dette innlegget Svart 12.April.2004 Det kan jo like godt være en som er medlem av denne siden som er en mulig kjøper, så hvorfor ikke komme med kommentarer, positive som evnt. negative? Vi unner vel alle et godt kjøp på en båt som passer dem. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.