Båtlaus...enda Startet 13.August.2008 Del på Facebook Startet 13.August.2008 Jeg skal gå til anskaffelse av en motorbåt ca 27-30 fot. Båten trenger ikke være hurtig gående men må ha grei uteplass og bra bokomfort. Noen som har et forslag til båt type? Har sett på Wiking 28 og noen snekker. Tips mottas med takk :fishing: Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 14.August.2008 Del på Facebook Svart 14.August.2008 prisleie da? noen hundre formoder jeg , så lenge du kikker på wiking. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Båtlaus...enda Svart 14.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.August.2008 Et sted mellom 2-500. Har ikke kjøpt noen Wiking(siden det var det dummeste du hadde hørt) Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 14.August.2008 Del på Facebook Svart 14.August.2008 kjøp en med nogenlunde grei marsjfart er mitt beste tips. lettere og selge igjen også. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
torbi Svart 14.August.2008 Del på Facebook Svart 14.August.2008 Saga 27 ac, grei båt og passelig fart og dieselgjerrig Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Kjeles Svart 14.August.2008 Del på Facebook Svart 14.August.2008 1. Det er dyrt å ha båt. Det kan derfor være smart å legge seg på den lavere halvdelen av det aktuelle prisleiet slik at man har penger igjen til båtplass, vinteropplag, jolle, etc., etc. 2. Det er alltid trangt i en båt. Gå derfor for max. størrelse. 3. Utvid båtsesongen ved å kjøpe bakveggsbåt. Det blir fort kaldt om kveldene under kalesje. Med bakvegg lukker man døra og nyter sesongen fra april til november. 4. Salong oppe, i motsetning til nede i soverommet, er fint. Da sitter familien og koser seg sammen med kapteinen hele veien hjem. 5. Unngå akterkabin dersom det ikke er vesentlig for den aktuelle bruken. Hvis fisking er en del av båtlivet, er det nemlig fint å ha åpent bakdekk. 6. Selvlensende uteplass er fint. Da slipper man å kave med kalesje om det kommer en skur. Det er ikke mange modeller som passer disse ønskene. Delfin 30 har det meste bortsett fra selvlensende dekk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.