prikk Startet 11.April.2004 Link til dette innlegget Startet 11.April.2004 Jeg skal forhåpentligvis frakte en stor båt fra Florida i løpet av året. Båten er 58 fot lang, 26 fot høy(!) fra kjøl til topp og 18 fot bred. Er det noen som kjenner til noen som kan frakte en så stor båt til Norge eller nord-europa? Mvh Prikk'n Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 11.April.2004 Link til dette innlegget Svart 11.April.2004 Hei Prikk, Jeg har ikke noe konkret å bidra med når det gjelder frakten, men etter å ha lest diverse skrekkhistorier om CE-merking kan jeg ikke unngå å stille spørsmålet: Har du full kontroll på den delen av importen? I motsatt fall er jeg redd at frakten kan "komme bak komma" i forhold til omkostningene med CE-godkjenningen.... mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
880 Svart 11.April.2004 Link til dette innlegget Svart 11.April.2004 http://www.magnum.no/ Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
prikk Svart 11.April.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2004 Kontroll og kontroll..... hvis det finnes en lik båt innen EU/EØS området så skal det gå i orden. Driver fortsatt og sjekker dette. Prikk'n Hei Prikk, Jeg har ikke noe konkret å bidra med når det gjelder frakten, men etter å ha lest diverse skrekkhistorier om CE-merking kan jeg ikke unngå å stille spørsmålet: Har du full kontroll på den delen av importen? I motsatt fall er jeg redd at frakten kan "komme bak komma" i forhold til omkostningene med CE-godkjenningen.... mvh Poseidon Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 12.April.2004 Link til dette innlegget Svart 12.April.2004 Kontroll og kontroll..... hvis det finnes en lik båt innen EU/EØS området så skal det gå i orden. Driver fortsatt og sjekker dette. Prikk'n Nå hjelper det ikke stort at det finnes en makan båt innefor EU/EØS området fra før. Det kan være mange hundrevis for den saks skyld. Er båten produsert utenfor EU/EØS området og importeres til området skal den CE merkes som en hvilken som helst nybåt..... Dette har jeg svart på hvitt fra sjøfartsdirektoreatet og står også remelig greit forklart i i direktivet selv. Recreational craft Directive 94/25/EC gjelder for alle båter opp til 24m og dermed også for 58 foteren. Det er kjedelig men sant..... Her er det fort gjort å grave seg ned i "sjøen" Har du fått annen informasjon fra sjøfartsdirektoratet så sørg i allefall for du har det skriftilig. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.