Jump to content

Kjøpsråd Hanto 24

lilhal

Recommended Posts

Er det noen som kan gi en førstegangskjøper av båt råd om og hva jeg bør se etterved kjøp av:

Hanto 24 m/hardtopp 1982 49 hk Perkins diesel ca 1900 timer

ER det noen som har bilde (eller link til) av Hanto med hardtopp. Finner ikke dette på Finn, osv.

HVa er gode (og eventuelle dårlige) erfaringer med båt eller motor? Hva er normal marsjfart med 49 hk motor? :rolleyes:

Koselig båt, men jeg har aldri sett den med hardtop ? Kjenner ikke den motoren, men etter 1900 timer bør den ha hatt en skikkelig service i nyere tid. Pass på pakkboks til aksling, at den er tett og helst av nyere dato. Så ville jeg ha valgt en med oppdatert pute-sett ute, da dette er svinedyrt å trekke om eller bytte (vi snakker ca 20.000,- for alle puter) Jeg vil anta at en 49 hk gir max 9 knop og masjfart på 7. Dette skroget er ikke konstruert for mere fart, men greit nok det, da ! Lykke til med jakten, men se også etter Nidelv 24, en båt jeg tror er mere attraktiv på bruktmarkedet, samt at uteløsningen er bedere !

Redigert av Worry II (see edit history)

Se etter at alt ser skikkelig ut i motorrom, at det ikke er oljelekkasjer/tvilsomt elektrisk anlegg m.m. Samt tilstand på båt og utstyr ellers, at alt virker/er på plass. En 49hk Perkins (4.108?) er knapt innkjørt etter 1900 timer, så denne kan holde lenge hvis den er godt vedlikeholdt. Sjekk for unormal mengde røyk under gange, og se om den tåler å holde høy marsjfart en stund uten temperaturproblemer! Marsjfart rundt 7 knop høres kurant ut, stort mer enn dette kan du ikke regne med. Ellers burde dette være et trygt og greit kjøp, både båt og motor er rimelig kurante.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...