lilhal Startet 14.August.2008 Link til dette innlegget Startet 14.August.2008 Er det noen som kan gi en førstegangskjøper av båt råd om og hva jeg bør se etterved kjøp av: Hanto 24 m/hardtopp 1982 49 hk Perkins diesel ca 1900 timer ER det noen som har bilde (eller link til) av Hanto med hardtopp. Finner ikke dette på Finn, osv. HVa er gode (og eventuelle dårlige) erfaringer med båt eller motor? Hva er normal marsjfart med 49 hk motor? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 14.August.2008 Link til dette innlegget Svart 14.August.2008 (redigert) Koselig båt, men jeg har aldri sett den med hardtop ? Kjenner ikke den motoren, men etter 1900 timer bør den ha hatt en skikkelig service i nyere tid. Pass på pakkboks til aksling, at den er tett og helst av nyere dato. Så ville jeg ha valgt en med oppdatert pute-sett ute, da dette er svinedyrt å trekke om eller bytte (vi snakker ca 20.000,- for alle puter) Jeg vil anta at en 49 hk gir max 9 knop og masjfart på 7. Dette skroget er ikke konstruert for mere fart, men greit nok det, da ! Lykke til med jakten, men se også etter Nidelv 24, en båt jeg tror er mere attraktiv på bruktmarkedet, samt at uteløsningen er bedere ! Redigert 14.August.2008 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 14.August.2008 Link til dette innlegget Svart 14.August.2008 Se etter at alt ser skikkelig ut i motorrom, at det ikke er oljelekkasjer/tvilsomt elektrisk anlegg m.m. Samt tilstand på båt og utstyr ellers, at alt virker/er på plass. En 49hk Perkins (4.108?) er knapt innkjørt etter 1900 timer, så denne kan holde lenge hvis den er godt vedlikeholdt. Sjekk for unormal mengde røyk under gange, og se om den tåler å holde høy marsjfart en stund uten temperaturproblemer! Marsjfart rundt 7 knop høres kurant ut, stort mer enn dette kan du ikke regne med. Ellers burde dette være et trygt og greit kjøp, både båt og motor er rimelig kurante. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Ludde Svart 14.August.2008 Link til dette innlegget Svart 14.August.2008 (redigert) Her er en 1981 Hanto HT som ligger til salgs i Sverige Redigert 14.August.2008 av Ludde (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.