Seil-Lærling Startet 14.August.2008 Link til dette innlegget Startet 14.August.2008 (redigert) Noen som har gode tips for transport eller som kan seile en båt nordover (ca 35 fot) høst/seinsommer 2008? Har selv kun mulighet til å delta på deler av transport-etappen hvis båten seiles nordover. Redigert 14.August.2008 av Seil-Lærling (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hallaron Svart 14.August.2008 Link til dette innlegget Svart 14.August.2008 Litt avhengig av hvor langt nord du skal er dette en tur på 900 nm omtrent. Om det er en moderne turseiler, birde du kunne forvente å logge ca 80-100 nm på en lang dag. Med litt landligge og litt forsinkelser, når du dette på 14 dager. Om været holder seg akseptabelt og båten er i grei stand, blir det en tur du vil huske med glede i mange år. Om du deler opp turen i litt etapper, kan du sikkert få en del frivillig mannskap her på BP. Hadde det ikke vært for at jeg holder på med hus og garasje, skulle jeg meldt meg frivillig som fokkeslask hele turen. Lykke til! Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
Kaldfisk Svart 14.August.2008 Link til dette innlegget Svart 14.August.2008 http://www.norcargo.no/ Har linjer på hele kysten og skip som problemfritt kan ta den med, kanskje til og med uten å legge ned riggen. Eller: http://www.norlines.no/index.cfm?id=51803 Med litt godsnakk laster de av og sjøsetter igjen, direkte. Nærmest mulig stuedøra di. Sitér dette innlegget Mvh Kaldfisk Link to post
Kaftein ØL Svart 14.August.2008 Link til dette innlegget Svart 14.August.2008 Hva slags båt er dette? Det er uansett en fin tur, men det er mange deliveryskippere som ikke seiler slike stykker med en hvilken som helst båt. Jeg har gjort slike jobber før, men erfaringene har vært veldig forskjellige etter hva slags båt det er snakk om og hvilken stand den er i. Du bør nok regne med at det går ca. 12-14 dager på en slik tur da det avhenger mye av været og ikke minst båtens tekniske stand. Dukker det opp tekniske problemer underveis kan det fort bli forsinkelser. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 14.August.2008 Link til dette innlegget Svart 14.August.2008 Hva slags båt er det? Sitér dette innlegget Link to post
Trond Aasvoll Svart 14.August.2008 Link til dette innlegget Svart 14.August.2008 Jeg har sendt en daycruiser 21 fot, for noen år siden fra sørlande til Bodø med Norcargo. Kostet meg noen få lapper.og jeg syntest den gangen at dette var veldig billig. Sitér dette innlegget Tidligere nick "De Cåsta". Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy. Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna. Link to post
Capella Svart 31.August.2008 Link til dette innlegget Svart 31.August.2008 Seil-Lærling, Har sendt deg IM Capella. Sitér dette innlegget Link to post
vinsj Svart 1.September.2008 Link til dette innlegget Svart 1.September.2008 Når jeg så på seilbåt i Oslo-området (bor selv på Helgeland) kom jeg i kontakt med skipperen på en av båtene som frakter skrapjern på strekningen Oslo-Mo i Rana. De heiste båten ombord og slapp den av der du ville, såfremt det lå langs ruta de hadde, dvs forbi Ssjøen og inn Ranfjorden. Tok kun seilbåter om du hadde krybbe. Prisen var 10 000 inklusive alt. Til sammenligning var billigste alternativ fra NorCargo 13600 + moms, + lossing. Husker ikke navnet på selskapet i farten, men om det er av interesse kan jeg finne det ut. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.