Faxen Startet 11.April.2004 Link til dette innlegget Startet 11.April.2004 Hei. Ifølge ESA's hjemmeside: Conclusion It looks as if the EGNOS system is valid to be used for correcting GPS signals, but until April 2004 there is no guarantee as to the availability of these signals. If the EGNOS data is available then it will refine your positional data and potentially refine your position to within 1 to 2 metres. However, until 2004, you must not rely on EGNOS data being available. :diving Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Lars H. Svart 11.April.2004 Link til dette innlegget Svart 11.April.2004 Her er planene, oppdatert 24 mars då. Kilde: ESA Det er Artemis satellitten som er mest aktuell for oss. Så det blir vel først klart i 3. kvartal. Foreløpig er det satellitt 131 jeg får inn, og den sender kun ESTB (test) signaler Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 12.April.2004 Link til dette innlegget Svart 12.April.2004 Hei. Joda, Japp er er en herlig hund og ordentlig skipshund. Noe behov for resetting av GPS tror jeg aldri jeg har hatt. Frem til nå har jeg hatt en Garmin 75 GPS som jeg kjøpte i 1994. Denne har jeg hatt en DGPS-mottaker koblet til. Tror forresten jeg kan telle på en hånd de gangene jeg har mistet fix på sjøen. Og om den er gammel, virker den 100% som om den var ny. Garmin kan dette med GPS'er. Nå har jeg en Interphase 11" kartplotter med egen ekstern GPS. Den har jeg ennå ikke fått testet i båten, hadde sjøsetting påskeaften. Men hjemme på gutterommet har den virket helt fint, har vekslet fra vanlig mode til EGNOS testmode (ESTB) og tilbake uten problem. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.