Jump to content

Öppet Varv 22-24 augusti 2008


Enzo

Recommended Posts

Hvem skal nedover på denne messen ?

 

Traditionsenligt bjuder Hallberg-Rassy in till Öppet Varv. Vi bjuder också in övriga båttillverkare att visa sina båtar under helgen. 2007 visades över 100 olika båtar mellan 31 och 62 fot upp, de flesta segelbåtar, och det blir ett liknande antal även 2008. Även 90 olika leverantörer av motorer, rigg, segel, navigationsutrustning och övriga tillbehör visar sina produkter. Faktum är att det inte går att hitta ett så brett utbud av segelbåtar i storleksklassen 31-62 fot på någon annan flytande båtmässa i hela Norden.

http://www.havna.com/photoalbum/view/?size...2&id=243141

Redigert av Enzo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Største utstillingen blir hos Hallberg-Rassy og alle leverandører hos dem har telt opp i land i likhet med Båter i Sjøen. Dem stiller ut 3 varianter av 62 foteren! I tillegg blir båter fra andre fabrikanter også. 10 min fra er Najad med utstilling men den er ca halvparten i størrelse men også vært å se. Malø er der også i nerheten og i området finnest flere produsenter...

Link to post
Share on other sites

Seilas har skrevet en liten rapport fra den nye bavaria 43 som stilles ut på orust. Jeg syns designet ser bra ut, men det er jo ikke lett å toppe 42 cr som kanskje var den beste modellen av forrige generasjons bav'er.

 

http://www.seilas.no/wip4/detail.epl?id=268106&cat=4914

Redigert av Sun Flyer (see edit history)

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

Takk Enzo, flotte bilder.

 

men det var vel andre båter en bare HR på messa :yesnod:

 

er det flere som har tatt bilder, så ser vi gjerne de også. :smash:

Redigert av careka (see edit history)

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Bildene er hentet fra HR sin hjemmeside så da blir det jo litt ensidig desverre , har man sett en HR har man sett alle :smiley: og det var jo et bredt utvalg av nyheter men fant ingen bilder rettet direkte mot andre båter av interesse deverre. Kanskje det finnes bedre bilder andre steder

Link to post
Share on other sites

noen bilder: ser ikke så mange andre enn den nye båten min som ligger i midt i bildet...

014.jpg

013.jpg

 

så også båten til bitteliten! olala,drømmebåt ja.. snakka litt med selgerne av nord west,de var utrolig hyggelige! de skjønte nok at jeg ikke hadde planer om å kjøpe en ny nord west,men tok seg god tid til og forklare og vise meg..

Link to post
Share on other sites

  • 11 måneder senere...

Ja da var det tid igjen, men nå er det 21- 23 august, å året er 2009.

og Admiralen og jeg skal bort og titte. Friste oss selv.

Det blir en lang tur på fredag, over langfjella, og nedover svealandet. men det skal bli gøy.

Vi slår oss isammen med "bergensere" som bor i eksil på østlandet, så det skal bli kjempegøy.

hotel i Uddevalla er booket.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

NOR Careka

 

Nå er det på tide med båt. Hvis dere forsatt er uenige om det blir Vision eller Cruiser, ta rævkrok :lol:

 

Sorry, må nok skuffe deg litt.

Det er det eneste vi med sikkerhet vet, at det ikke :nonod::smash: blir. og at størrelsen blir ikke under 37 fot . der har admiralen satt grensa si.

 

Villle egentlig til Southamp.... i år men fikk det ikke til å passe i timeplanen, men orust passa greit in, og der har vi ikke vært før.

Så er jo Ovni 445 utstillt, og alle de fine svenskene.

Totalt 7 "nye båter"

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Da kom vi akkurat inn døren fra Orustmessen , messen bar preg av av finanskrisen er verre hos våre naboer enn den er her i Norge , det vistes fra båter som var flere år gamle av enkelte , linjett f.eks viste en 6år gammel 40foter , båter som var halvslitne med vannlekkasjer og dolukt sto utstilt :lol:

HR ,Najad Malø og noen til var selvsagt fullspekket med kliss nye båter , mange av de andre var det labrere med.

Nicander 40 var slett ikke verst , 3,3m bred på 40fot og lett som ei fjær , finn flyer 36 med karbon overalt og 5000kilo var knallfin. Vi reiste med et mål og det var å få studert en båt vi vurderte som vår neste båt , greit å få vite at ikke alt er slik man ønsker så slipper man å kaste bort mer tid på den saken. Maxi 1300 som nå lages av Najad kommer med lyst treverk unnatil , det er en knallfin båt men man må altså her ut med vel 3,5M for 42fot , sikkert en grei pris for den båten menmen.

 

Toalett HR372 som forøvrig var driiitfin

cimg0682.jpgcimg0683.jpgcimg0684.jpgcimg0685.jpg

Første gang jeg ser comfortina på orustmessen,kanskje de prøver å fokusere litt på Norge/Sverige igjen og ikke bare Tyskland osv

cimg0686.jpg

Finn flyer 36

cimg0689.jpg

Hanse 470 , her har det faktisk fått kjettingen til ankret til å treffe vinsjen nesten rett på i motsetning til hva jeg har sett tidligere

cimg0690.jpgcimg0691.jpgcimg0692.jpgcimg0693.jpgcimg0694.jpgcimg0695.jpgcimg0697.jpgcimg0698.jpg

Den nye interiørfargen til Maxi 2300

cimg0700.jpg

 

Messas store overraskelse i positiv retning var båten jeg mislikte veldig i fjor (nye bavaria 43) , tilogmed kona likte den og jeg er tilbøyelig til å være enig , den var faktisk fin :lol:

Link to post
Share on other sites

Som regel får man mange gode tips og tilført mye nyttig kunnskap her på båtplassen. Av og til er imidlertid kunnskap til besvær - lykklig er den enfoldinge. Etter at jeg i flere år uvitende og fornøyd hadde seilt rundt med min billigbåt som ikke hadde skapdører/skapfronter som kom fra samme tre-stykket som veggen døren satt i, fikk jeg tilført kunnskap fra Båtplassen at dette var et seriøst problem. Jeg har hatt mange våkenetter siden...... :smiley:

 

I dag var jeg ombord i en båt som hadde en prislapp på ca. 8 millioner (om jeg husker rett - i hvertfall mange ganger så mye som jeg kunne tenke meg å forlange for min båt som ikke har matchende skapdørfronter....). Stor var overraskelsen når jeg faktisk la merke til at også denne båten hadde dette billigbåt syndromet. Det var stor fargeforskjell på enkelte av dørene, og de hadde ikke samme struktur i treet.

 

Er dette nå en akseptert løsning også for eksklusive Orust båter, eller er det bare jeg som ikke klarer å følge med på prisgaloppen og at en båt til 8 mill er nå klassifisert som billigbåt?

 

dsc00109.jpg

dsc00110.jpg

 

(bilder tatt med mobilkamera)

 

 

Min favoritt på messa var den samme som i fjor: Xc45

Redigert av gimi (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...