Ribtjenester Startet 14.August.2008 Link til dette innlegget Startet 14.August.2008 Har en d4 som går noen sekunder så stopper den, hva kan det være? Den har disel på tanken selvfølgelig. Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Brutus Svart 14.August.2008 Link til dette innlegget Svart 14.August.2008 Enten så får den ikke luft, eller så får den ikke diesel. Mest sannsynlig det siste. Tette filtre? Sitér dette innlegget Link to post
Capitaine Svart 14.August.2008 Link til dette innlegget Svart 14.August.2008 Jeg regner med du har sjekket dieselfilter, både for- og finfilter, og at også luftfilter er i orden? Fra gammelt av trenger en dieselmotor bare diesel og luft for å kunne gå, men denne trenger også strøm. Har startbatteriet nok spenning? Selv om motoren starter, kan det likevel være skade på en celle slik at motor ikke vil gå? Får du noen feilkoder? Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 14.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.August.2008 Jeg regner med du har sjekket dieselfilter, både for- og finfilter, og at også luftfilter er i orden? Fra gammelt av trenger en dieselmotor bare diesel og luft for å kunne gå, men denne trenger også strøm. Har startbatteriet nok spenning? Selv om motoren starter, kan det likevel være skade på en celle slik at motor ikke vil gå? Får du noen feilkoder? jeg er usikker på batteriene hvordan de er men jeg trur de er dårlige. Er det noen som veit hvordan jeg får opp motor luka på en Bavaria 27 sport. el åpneren fungerer ikke Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Capitaine Svart 14.August.2008 Link til dette innlegget Svart 14.August.2008 Noen dieselmotorer trenger litt gasspådrag like etter start og kan stoppe om de blir slakket ned til tomgangshastighet umiddelbart etter å ha startet, spesielt om det er litt kjølig. Jeg vet ikke om det er slik med en D4, men regner med at du har følgt startprosedyre i henhold til brukermanual. I instruksjonsbok kan du sikkert finne en feilsøkingstabell(troubleshooting) som beskriver feil og problemer som kan føre til at motor stopper. Motoren kan også suge falsk luft en plass. Har du sjekket at slangeklemmer på dieselslanger er skrudd skikkelig til, og at det ikke er løse skruer på dieselfilter og brennstoffsystemet forøvrig? Selv har jeg opplevd motorstopp med en båt som følge av at en bolt på finfilter på motor hadde begynt å løsne slik at motor søg falsk luft og ikke ville gå. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 14.August.2008 Link til dette innlegget Svart 14.August.2008 (redigert) Noen dieselmotorer trenger litt gasspådrag like etter start og kan stoppe om de blir slakket ned til tomgangshastighet umiddelbart etter å ha startet, spesielt om det er litt kjølig. Jeg vet ikke om det er slik med en D4, men regner med at du har følgt startprosedyre i henhold til brukermanual. D4'en tar seg av startprosedyren selv. Om den stopper etter kort tid får du antakelig en feilmelding i EVC displayet ditt. Enten det runde instrumentet med varsellys som lyser når du etter på tenninga eller i turtelleren din. Hvordan du åpner motorluken står vel i instruksjonsboken din for båten. Om du får start har du i hvertfall strøm på startbatteriet ditt. Redigert 14.August.2008 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Albin 82MS Svart 14.August.2008 Link til dette innlegget Svart 14.August.2008 Sjekk filtre, se etter voks, kan jo være DIESELDYR!!!!!! Sitér dette innlegget Link to post
Ludde Svart 14.August.2008 Link til dette innlegget Svart 14.August.2008 (redigert) jeg er usikker på batteriene hvordan de er men jeg trur de er dårlige.Er det noen som veit hvordan jeg får opp motor luka på en Bavaria 27 sport. el åpneren fungerer ikke Strøm kreves det, så det må være i orden skal du få denne opp, for jeg mistenker at den bruker litt strøm. Lurer på om det er samme lukeåpner på min BMB 35. I så fall er dette en 24 V el. motor som driver denne og sannsynlivis ligger årsaken i at det er feil/ dårlig kontakt i releet som sitter på el-tavlen din, eller at den grå boksen som konverterer 12 til 24 V ikke er i orden. Hadde samme problemet i våres, og Lunde Båt byttet etter hvert begge deler. Se i manualen til båten så finner du disse komponentene. Åpning manult gjøres ved at du skrur ut skruene i det øvre feste av lukeåpneren, som du ser på gulvet ved sittegruppen, og åpner med ved å løfte luka med muskelkraft. Redigert 14.August.2008 av Ludde (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.