Jump to content

Wema drivstoff måler og giver defekt?

AQ140A

Recommended Posts

Heisan. Siden jeg kjøpte båten har måleren stått på halv tank selv om jeg har fylt helt opp og hatt ett vist forbruk også. Om strømmen slås av eller på står måleren på halvt like godt. Har også prøvd å koble fra giver uten respons.

Kan måleren være feilkoblet? Ser nytt ut alt og uten fukt eller avleiringer.

Jeg håper måler er feilkoblet. Noen som har evt. koblingsskjema eller vet hva som er galt?

Hvis instrumentet fortsatt står på halv når du kobler fra giveren, må det være instrumentet det er noe i veien med. Da skal det vise 0 (null) hvis det er koblet riktig. Det skal i alle fall vise 0 når du kobler fra alle lederne.

Giveren kan du sjekke med et ohm-meter. Det skal vise fra 0 ohm til 190 ohm full/tom? eller omvendt. Husker ikke hvordan dette var snudd, men spiller ingen rolle for å sjekke om giveren funker.

Tilføyet: Hvis det er giver av nyere type (tror Wema oppgraderte for et par år siden), skal ohm-meteret vise 0 ohm på tom tank og 180 ohm på full.

Redigert av Zach (see edit history)

Jeg ville nok sjekket giveren mekanisk også. Wema giverene har en flottør med magneter som glir opp og ned på giverstaven. Når denne flottøren blir slitt av bruk og av vibrasjoner vil hullet ofte bli litt ovalt og giveren vil henge seg opp på giverstaven. Jeg har hatt samme erfaringen med en Wema tankgiver. Vær oppmerksom på at det er forskjellige varianter av givere/instrumentserier slik at en ny giver må være av samme type som den som er montert. (Flere målepunkt og forskjellig lederanntall i ledning)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...