AreFT Startet 14.August.2008 Link til dette innlegget Startet 14.August.2008 heisann Er det noen som kan si meg om det er overkommelig å skifte veivaksel/råde på en Mercury 25HK? Jeg er rimelig motorkyndig, men ingen ekspert Trenger jeg mye spesialverktøy? Og er det noen som kan fortelle hvor jeg evt. kan få kjøpt en verkstedhåndbok til denne motoren. Den er en 99 modell Takker for evt. tips og råd Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 14.August.2008 Link til dette innlegget Svart 14.August.2008 Velkommen til BP Er litt i nyeste laget for meg men skal prøve.. Du trenger: Svinghjuls avdrager Momentnøkkel En eller annen form for klemme til ringene En 1/4"s 1/4" tolvkantet pipe (råde bolter, OBS boltene SKAL byttes( Mercury dele nr 10-91012, er brukt på maaange modeller )) Noe annet trenger du egentlig ikke ( selvsagt normalt verktøy da ). Versteds håndbøker 3dje part: Seloc Marine Service Manual. # 1416 Clymer Eller en OEM ifra Mercury, kjenner dessverre ikke nummeret på denne, men en forhandler burde kunne skaffe. Er en ganske enkel jobb, plukk ren blokka ( av med topp/tenning/forgasser/innsug/reed ventiler ) Ta av blokka ( enklest å demontere mest mulig mens den er på motoren ) Splitt blokka ( husk topp/bunn ) Løsne råde bolter, litt på hver før du løsner helt ( OBS løse nåler, IKKE bland ), du bytter nålene ?? Løft ut veiv +++ Lykke til Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
AreFT Svart 14.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.August.2008 Det var strålende. Tusen takk for raskt svar. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.