Jump to content

Ikke alle burde hatt båt.

rex

Recommended Posts

Hm - det der ligner ikke på vår båt :wink:

Sette masser av eksempler på dette i mange år. Synes ikke det var værre enn tidligere år. Noen har sikkert oss på film også en gang vi dreit oss ut. Synes ikke man skal si at folk ikke bør ha båt fordi man ikke er enig i hvordan de kjører.

Her et en billedserie vi tok i sommer

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Jeg prøvde å overse denne tråden for jeg vil da slett ikke forsver alle tullinger til sjøss....men tittelen på tråden er underlig men typisk for båtfolk.

"Ikke alla burde ha båt" fremhever båtlivet som noe hellig for kun de troende og moralsk edle som har den rette skipperånd....

Det står da ikke i debatt inlegg at ikke alle burde ha bil eller ikke alle burde ha hytte på fjellet....selv om det er tullinger som råkjører med bil eller roter seg bort i påsken.

Ellers viser da bildet en bred småbåtled for folk som bruker båten som tranportmiddel (og ikke bare skal bade eller spise reker) og da må det vel bli litt bølger.

(Ellers bør disse trege halvplanerne heller få opp farta med båter som ligger i plan og ikke lager så store bølger....)

Redigert av salt (see edit history)

Er det noe spesielt med dette bildet da.... synes dette ser ut som vanlig dag på sjøen i "skoleferien"

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

For meg ser ut som om det som måtte være av hekkbølger legger seg raskt og at bildet ser mye værre ut enn det egenlig er... men det er min oppfatning av dette bildet....

Men jeg skjønner ikke at dette blide som representerer noe noe så dagligdags skulle være "sensasjonelt", burde nok ligget under tråden om båtbilder eller feriebilder...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført

For meg ser ut som om det som måtte være av hekkbølger legger seg raskt og at bildet ser mye værre ut enn det egenlig er... men det er min oppfatning av dette bildet....

Har ofte tatt bilder av grov sjø når jeg har gått over utsatte strekninger, sånn at jeg skal ha noe å skryte av når jeg kommer hjem. :wink:

Men når den tid kommer så ser det altid ut som berre litt skvalpesjø.

Eit foto er som vi vet berre i 2d og kan derfor ikke altid gi det rette inntrykket.

Halco 29 1992 - 2007

Bayliner 2855 2007 - ?

CB 66 Racer + div. hver onsdag

Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis.

Det første bildet i denne tråden lignetr litt på en episode vi opplevde i Tønsberg i sommer. Vi ligger 15-20 båter og finmanøvrerer og venter på broåpning. I det klokka ringer og broen begynner å åpne kommer en 40 foter (?) i godt driv i siksakk mellom oss og smetter gjennom broen akkurat i det den er hevet høyt nok til å passere.

Jeg ble faktisk ganske imponert av både timingen, farten og bølgene. Vi sier bare takk til deg for hensynsfull kjøring :flag:

I det du passerte hadde du stivt blikk rett forover, og vi spurte oss elv hvorfor. Vi kom til at det måtte være enten fordi du ikke hadde full kontroll over fartøyet, eller at du faktisk forsto hva du var i ferd med å gjøre.

Takk igjen......

en slik manøver krever jo konsentrasjon.

Og derav viktig med fokus :wink:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

De "lokale" jeg så i Sverige som førte sin båt på denne måten og det som værre er, hadde stort sett norsk flagg i hekken i fjor sommer i allefall...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...