roaldbj Svart 15.August.2008 Link til dette innlegget Svart 15.August.2008 Jeg hørte en hendelse i går fra en betrodd person som observerte bl.a. en fortøyning til Aker brygge for en ukes tid siden. Jeg vil forsøke å gjøre hendelsen mest mulig anonym, men det kan jo være at noen kjenner detaljer igjen. Utgangspunktet var at noen "godt modne" menn fra indre deler av Norge hadde kjøpt seg en splitter ny båt i ytre Olsofjord med opprinnelig pris i området 4 mill. Båten var over 40 fot. De hadde tidligere aldri seilt båt, men klarte å komme seg til Aker Brygge. De var ikke i stand til å fortøye selv, og min kilde forteller at han klarte å får dem inn til brygga og bistå med fortøyningstau, fordi dette var en mangelvare ombord. Ikke visste de hvordan toilettene ombord fungerte, derfor ble toilettene på land benyttet. Ikke visste de hvordan matlaging fungerte ombord, kort sagt hadde de aldri tidligere vært ute i en båt. Jeg skriver dette fordi jeg lurer på om selgere moralsk sett burde forsikre seg om at kjøper er sånn delvis kvalifisert til å seile båt - alternativt er det utelukkende salgsinteressen som gjelder. Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 15.August.2008 Link til dette innlegget Svart 15.August.2008 Enig roaldbj. Blir som den kjente musiker alehandro fuentes.. penger nok til og kjøpe seg flott båt men kunnskapene var det så som så med Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
2nd Trikker'n Svart 15.August.2008 Link til dette innlegget Svart 15.August.2008 Dersom en selger nekter å selge båt til idioter - så er det diskriminerende og ulovlig i Norge. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 15.August.2008 Link til dette innlegget Svart 15.August.2008 Tar det poenget, jeg trekker tilbake min tidligere uttalelse. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 15.August.2008 Link til dette innlegget Svart 15.August.2008 Hvis det kom et lovforbud mot idioter -- hvor mange ville vi ha vært igjen i landet? Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
vanntrivsel Svart 15.August.2008 Link til dette innlegget Svart 15.August.2008 Hvis det kom et lovforbud mot idioter -- hvor mange ville vi ha vært igjen i landet? Det finnes bare to typer båtførere på sjøen : Idiotene som kjører langsommere enn meg, og de forbanna svina som kjører fortere. Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 15.August.2008 Link til dette innlegget Svart 15.August.2008 Dersom en selger nekter å selge båt til idioter - så er det diskriminerende og ulovlig i Norge. Da forutsetter du at de finnes få idioter - da er det diskriminering. Men hvis de fleste nå er idioter - vil det ikke være diskriminering. Hvis man ikke var så idiotisk at man ville nekte å selge til andre. Det ville også vært diskriminering, men fullt lovlig? Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Skipper Worse Svart 15.August.2008 Link til dette innlegget Svart 15.August.2008 Sistemann ut må huske å slukke lyset Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Apollo32 Svart 15.August.2008 Link til dette innlegget Svart 15.August.2008 (redigert) Enig roaldbj. Blir som den kjente musiker alehandro fuentes.. penger nok til og kjøpe seg flott båt men kunnskapene var det så som så med Skal du først benytte et navn her...så bør det vel også være korrekt....Alexandro er fornnavnet, men uttales (på Spansk riktig nok) ..Alehandro...Så nå lærte du litt spansk uttale THORLYN...!! Kjekt ...ikke sant ..?? OG ...Skipper Worse...lyset slukkes nå..!! Redigert 15.August.2008 av Apollo32 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
power Svart 15.August.2008 Link til dette innlegget Svart 15.August.2008 Natta Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 16.August.2008 Link til dette innlegget Svart 16.August.2008 Men hvis de fleste nå er idioter - vil det ikke være diskriminering.Hvis man ikke var så idiotisk at man ville nekte å selge til andre. Aha!!! Nå skjønner jeg hvorfor det går så dårlig med båtsalget. Det er de ansvarsbevisste selgerene som nekter å selge båter til oss. Sitér dette innlegget Link to post
Bützfleth Svart 16.August.2008 Link til dette innlegget Svart 16.August.2008 Hvis denne tråden ikke roer seg snart, lager jeg en ny poll!!! Sitér dette innlegget Link to post
BigRevi Svart 16.August.2008 Link til dette innlegget Svart 16.August.2008 Skal du først benytte et navn her...så bør det vel også være korrekt....Alexandro er fornnavnet, men uttales (på Spansk riktig nok) ..Alehandro... Bare for å være ekstra pirkete og kranglelysten så heter han faktisk Alejandro Fuentes Ta den du! Sitér dette innlegget Link to post
-Maja- Svart 16.August.2008 Link til dette innlegget Svart 16.August.2008 (redigert) Skal du først benytte et navn her...så bør det vel også være korrekt....Alexandro er fornnavnet, men uttales (på Spansk riktig nok) ..Alehandro...Så nå lærte du litt spansk uttale THORLYN...!! Kjekt ...ikke sant ..?? OG ...Skipper Worse...lyset slukkes nå..!! Huff, dette ble jo bare flaut!! Ingen av dere har rett. Godt at det ikke er spanskkunnskapen som tilsier om man bør få føre båt eller ikke! Redigert 16.August.2008 av Adela (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 16.August.2008 Link til dette innlegget Svart 16.August.2008 Una barco navigaro es mucho complexa con vino un cavesa Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Mariell Svart 16.August.2008 Link til dette innlegget Svart 16.August.2008 Vanskelig å navigere båt med vin i hue, På godt Norsk: Fyllekjøring er plundrete. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
sera Svart 16.August.2008 Link til dette innlegget Svart 16.August.2008 Eg er enig i at alle ikkje skulle hatt båt,men det må då være dei som er meir opptekne av kva andre gjer, og ikkje bryr seg om kva dei sjølve har gjordt og gjerer. Eg har ikkje grunn til å tru at det finst slike båteigarar på baatplassen.no Prøver meg på eit sitat: " kvifor ser du flisa i auga åt bror din når du ikkje ser bjelken i ditt eige" Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 16.August.2008 Link til dette innlegget Svart 16.August.2008 Jepp, det finnes de som knytter med neven til "hekksjøgeneraler" når de ligger til svabergene, og som etter endt helg lager akkurat like store bølger selv på vei hjem. Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Skipper Worse Svart 16.August.2008 Link til dette innlegget Svart 16.August.2008 De ser bjelken i sin egen splint, men tør ikke se bror sin i auge! (Fritt etter Oluf) Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Apollo32 Svart 16.August.2008 Link til dette innlegget Svart 16.August.2008 Huff, dette ble jo bare flaut!! Ingen av dere har rett. Godt at det ikke er spanskkunnskapen som tilsier om man bør få føre båt eller ikke! Javel......Tal vez usted tiene razón sobre nuestra carencia del conocimiento español, pero creo que el pronounciation de su nombre está muy cerca de ser correcto..... God Natt.... Sitér dette innlegget Link to post
LarX Svart 16.August.2008 Link til dette innlegget Svart 16.August.2008 Usted es todos chupadores. Véale en Alicante en octubre (la Carrera de Océano de Volvo). Es tiempo de Amarone Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 17.August.2008 Link til dette innlegget Svart 17.August.2008 ikkje alle burde hatt båt. det er da ikkje alle som har båt heller. og spesielt sytekoppa kunne holdt seg hjemme og funnet noe å klage over der istaden for å forsure for andre med klaging dag ut og dag inn over hekkbølger. er man på sjøen så er der bølger. sånn er det bare. synes du det blir for slitsomt å holde fast på kaffekoppen og rekesmørbrødet så kjøp en større båt. sjøen er tradisjonelt sett for de som har noe der og gjøre det være seg frakt av personer/gods fiske etc. men så har vi desse smørbrødrederne som bare skal bruke båten som en solplass/terrasse og klager fælt når det kommer noen som bruker sjøen til det den alltid har vært brukt til nemlig transport fra A til B. det blir som å sette seg på en fortauskafè for å få atmosfæren og livet i gaten for så å klage over støy fra biltrafikken. get over it! Sitér dette innlegget Link to post
oslofjord Svart 17.August.2008 Link til dette innlegget Svart 17.August.2008 Flott inlegg av Korsnes ! Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 17.August.2008 Link til dette innlegget Svart 17.August.2008 (redigert) sjøen er tradisjonelt sett for de som har noe der og gjøre det være seg frakt av personer/gods fiske etc. men så har vi desse smørbrødrederne som bare skal bruke båten som en solplass/terrasse og klager fælt når det kommer noen som bruker sjøen til det den alltid har vært brukt til nemlig transport fra A til B. Er enig i at sjøen tradisjonelt sett har vært brukt for transport, men denne gangen ble båtene ført at båtfolk som evnet å se litt lenger enn til sitt eget baugspryd. Slik er det desverre ikke i dag, svært mange av de som bruker sjøen til det den var brukt til tidelgere evner ikke å se at de skaper ubehag for andre som også bruker sjøen... det være seg med eller uten rekesmørbrød. Det å hevde at andre skal kjøpe seg større båt fordi en eller annen som hevder å være ute i rettmessing ærend (les transport av et eller annet) ikke evner å skjønne at han kan skape ubehag for med seilende vitner om en utrolig egoisme etter mitt syn... Slike folk i båt har ikke noe på sjøen å gjøre etter mitt syn... Jeg er selvsagt klar over at omtanke for medmennesker ikke er det som kjennetegner slike mennersker, og det ser man etter mitt syn helt tydelig i denne tråden blant annet. Redigert 17.August.2008 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Bearded Beast Svart 17.August.2008 Link til dette innlegget Svart 17.August.2008 (redigert) karakteren av ærendet på sjøen påvirker ikkje hekkbølgenses størrelse og utbrededelse. på sjøen er der bølger. synes man bølgene er store så er einaste løsning å få seg en større båt.l eller sette den på et vann. at det kjøres med max bølgehøyde-fart tett opp i land er en annen sak. det hører ikkje hjemme noe sted. og ang transport av både det eine og det andre så er tid penger. de seilte så fort som de bare kunne for 5000 år siden og. ttvila på de tok rev i seila bare fordi det satt en å grilla i fjøra Redigert 17.August.2008 av Korsnes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.