Sydvesten Svart 17.August.2008 Del på Facebook Svart 17.August.2008 (redigert) Hvor mange av de hekksjøtilfellene som er beskrevet og bilder i denne tråden er yrksesførere til sjøs?... Er det noen av disse hekkjøfantoeme som har så dårlig tid med sin fritidsbåt at de driter i sine medseilende i mindre båter, så får de bare få ræva ut av bingen noe tidligere og starte da slik at de kan ta hensyn... Men jeg er klar over det å ta hensyn til andre ligger noen tungt for hjertet, og de må vi bare leve med.... Redigert 17.August.2008 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Rui lui Svart 17.August.2008 Del på Facebook Svart 17.August.2008 Kommentar fra moderator:Innlegget er slettet da det ikke følger reglene for sitering. Posteren oppfordres til å legge det inn på nytt med sitering iht reglene.For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' samt Etikette Sitér dette innlegget ] Link to post
Rui lui Svart 17.August.2008 Del på Facebook Svart 17.August.2008 (redigert) ok. Redigert 17.August.2008 av westcruiser 32 (see edit history) Sitér dette innlegget ] Link to post
Bernt Svart 17.August.2008 Del på Facebook Svart 17.August.2008 Det finnes to typer båt brukere: Båtfolk, som er snille forsåelsesfulle og hjelpsomme og Folk i båt som må skal frem, ligger med bresiden mot brygga nekter andre å ligge utenpå, fest og sjampis høy musikk og høy jeg faktor. Bernt Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 17.August.2008 Del på Facebook Svart 17.August.2008 Du milde himmel for stigmatiseringer som foregår her! Etter mitt syn så er absolutt ingenting hverken svart eller hvitt m.a.o. så er ingen perfekte (heller ikke noen deltagere her på forumet)!, stort sett er det bare nyanser av grått. Det er jo selvfølgelig mulig at jeg tar feil, men jeg tror ikke det! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
hifo Svart 17.August.2008 Del på Facebook Svart 17.August.2008 : Etter mitt syn så er absolutt ingenting hverken svart eller hvitt m.a.o. så er ingen perfekte (heller ikke noen deltagere her på forumet)!, stort sett er det bare nyanser av grått. tror du glemmer meg i skriverusen nå mouche. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Mouche Svart 17.August.2008 Del på Facebook Svart 17.August.2008 Spesielt deg hifo! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
pantzatt Svart 19.August.2008 Del på Facebook Svart 19.August.2008 Mye fokus på rekesmørbrødtrålere og sytekopper som burde kjøpt større båt her..... men har man helt glemt ut at det i enkelte tilfeller kan være snakk om sikkerheten til dem man passerer???? Sitér dette innlegget Link to post
shaukaas Svart 19.August.2008 Del på Facebook Svart 19.August.2008 Det er apenbart at nar inntekta gar opp - gar bondevettet ut Det er noen her som er sa fulle av seg selv, at det er direkte kvalmende. Er det de samme som kjorer overmotoriserte stasjonsvogner, med stygge forbikjoringer og "sorte hekkbolger" midt i fellesferien ogsa? Det er typisk norsk a vare god Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 19.August.2008 Del på Facebook Svart 19.August.2008 men har man helt glemt ut at det i enkelte tilfeller kan være snakk om sikkerheten til dem man passerer???? Hvis man er i båt og er på et sted hvor det kan oppstå hekksjø og det går ut over sikkerheten - Da skulle man ikke ha vært der Så en åpen båt med alt for mange mennesker og alt for mye last ombord på vei ut til en av øyene her. Det kom en halvplaner og jeg er sikker på at de fikk vann inn over bauen da de passerte bølgene dens. Masse hyling og skriking, mest av redsel, men toppen av det hele var at de hyttet med neven til halvplaneren. De kom seg til øya, men ikke tørrskodd. Hadde de møtt en til hadde de kanskje ikke kommet fram. De burde ha lempa båtføreren sin overbord for å lette båten. Makan til tosk. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 19.August.2008 Del på Facebook Svart 19.August.2008 Bildet som innledet tråden er ganske så normal der leden går. Noen skal fort fram andre tar det med ro. Jeg forbanner også de som nesten tråkker opp på rekka mi da de passerer. Men episoden er ofte glemt dagen etter. Jeg bruker litev energi på andre sjøfarende. Jeg kjører defensivt og trives med det. Jeg er på sjøen for å kose meg. mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.