John_Kr Startet 11.April.2004 Link til dette innlegget Startet 11.April.2004 Hei Igjen Er det noen som har erfaring med Silkolene syntetiske 2-taktsolje. Tenkte å bruke den på min nye Yamaha VMax 150Hk. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Anders Svart 11.April.2004 Link til dette innlegget Svart 11.April.2004 Hei! Har ikke erfaring med denne oljen. Men hvorfor bruker du ikke bare Yamalube olje da? Denne har jeg god erfaring med. Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 11.April.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2004 Tenkte denne gangen å bruke syntetisk olje, Yamalub har ikke syntetisk olje. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
bolla Svart 11.April.2004 Link til dette innlegget Svart 11.April.2004 bruk olje m tc-w3 godkjenning fra nnma ellers ryker garantien..... Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 12.April.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2004 Silkolene oljen overskrider TC-W3 kravene. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Sydvesten Svart 12.April.2004 Link til dette innlegget Svart 12.April.2004 Hvis ikke Yamaha selger olje som er god nok for sin egen motor så vet ikke jeg. Jeg lurer egenlig litt på hvorfor du absolutt skal bruke synteisk totaktolje til påhengeren. Er det noen spesiell grunn til dette ? Jeg kjenner til at man for bedre kaldstart/smøre egenskaper på en firetakter, men hvorfor man skal bruke det på totaktere vet jeg ikke. Det rekker jo med vanlig Yamaha olje til snøscootere og de brukes jo gjerne ned mot temperturer -30 og vel så det på vidda slik at smøreegenskaper ved kladstart er neppe relevant for påhengeren som koser seg på andre siden av nullpunket. Holder man seg til spesifikasjonen fra leverandøren er man i allfall på den sikre siden slik som jeg ser det. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
bolla Svart 12.April.2004 Link til dette innlegget Svart 12.April.2004 Olja kan nok være bra den men godkjent er den IKKE... se selv på : nnma.org. det koster jo penger å godkjenne men alikevel......du har ergo ingen dokumentasjon på at olja er godkjent så sier det pang så ingen garanti.... Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 12.April.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2004 Fant ikke så mye ut av dette jeg - http://www.nmma.org Jeg går sterkt ut i fra at når det står TC-W3 så er den godkjent....... Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
John_Kr Svart 12.April.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2004 Leste litt i disse tabellene til NMMA.org. Her var ikke Silkoline nevnt. Mener dere at jeg burde valgt en annen type olje pga dette? Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
John_Kr Svart 13.April.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2004 Hei bolla Først vil jeg takke deg for at du ga meg et lite tips angående garanti på motor ved bruk av ikke godkjent nmma kvalifisert olje. Jeg var i kontakt med Yamaha importør i dag angående denne saken, de kunne si at dersom oljen var merket med TC-W3 så var oljen av en kvalitet som de aksepterte. Har nå kjørt i 2 år på Silkoline Aqua Comp, det jeg merker meg er at motoren er utrolig rein i forhold til bruk av vanslig bensinstasjon olje. Dette betyr at jeg satser på denne oljen på min nye 150Hk Vmax motor (håper det går bra). Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
TMe Svart 13.April.2004 Link til dette innlegget Svart 13.April.2004 Syntetisk olje har de fleste fordeler, men også er lei ulempe som de færreste er obs. på. Den har dålig korrosjonsbeskyttende evne og er derfor ikke den beste på kule og rullelagrede motorer som blir stående lenge i ro. Jeg kom over en artikkel om dette og skal se om jeg klarer å finne denne tilbake. Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 13.April.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2004 Syntetisk olje har de fleste fordeler, men også er lei ulempe som de færreste er obs. på. Den har dålig korrosjonsbeskyttende evne og er derfor ikke den beste på kule og rullelagrede motorer som blir stående lenge i ro. Jeg kom over en artikkel om dette og skal se om jeg klarer å finne denne tilbake. Venter i spenning - takke for ditt engasjement. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
TMe Svart 13.April.2004 Link til dette innlegget Svart 13.April.2004 Her er artikkelen : http://www.home.no/bogroa/Files/oljer.pdf Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 13.April.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2004 Takker for en bra artikkel, oppfattet det slik at korrosjon kunne skje dersom motoren lagres under ekstreme forhold. John Kr Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
bolla Svart 13.April.2004 Link til dette innlegget Svart 13.April.2004 lagring er ikke noe problem hvis du bruker "fogging oil" ved lagring. problemet jeg nevnte m olje er at noen kaller oljen tc-w3 type mens en olje som ER tc-w3 faktisk har godkjenning. når det er sagt så er det et faktum at syntet oljer fks. xd100 til bruk i e-tec motorene iikke er tc-w3 klasset men dette er en "orginal"olje.motoren kan også programeres om til et lavere oljeforbruk m denne...syntetoljer tåler også bedre surkjøring.. eneste ulempe er prisene.....helsyntetiskeoljer er DYRE. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 14.April.2004 Link til dette innlegget Svart 14.April.2004 Her er artikkelen : http://www.home.no/bogroa/Files/oljer.pdf Dette var en meget interessant arikkel om de forkjellig to takt smøremidler som var meget lærerik og informativ for oss med generell interesse for motorer enten de er montert her eller der. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.