Krokene Startet 15.August.2008 Link til dette innlegget Startet 15.August.2008 Hei, jeg har kjøpt meg en Rana 17 Fisk. Nå har jeg også tilbud om en gratis Yamaha 15 HK motor. Motoren er helt strøken (gått lite og ser velholdt ut). Jeg er imidlertid i tvil om den er stor nok til båten. Jeg er overhode ikke opptatt av fart, men en bør jo få båten opp i plan i det minste. Noen der ute som har et innspill i forhold til dette? hilsen John Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 15.August.2008 Link til dette innlegget Svart 15.August.2008 Hvis det er åpen båt så vil vel 15hk'en klare å få den i halvplan så lenge den har rett propell, og båten er ren og fin under og ikke full av ting og tang. Skal man ha mer folk/last ville jeg hatt noe større. Har en kamerat som vel har 9.9 på sin, funker greit nok til hans bruk som er fisking. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Worry II Svart 15.August.2008 Link til dette innlegget Svart 15.August.2008 Det går fint med 15 hester, planer med deg og et par bøtter fisk Jeg ville heller anbefalt deg å gå opp til 25 hk, så slipper du å mase så mye på full gass for å få den opp i plan. Samt at du får lavere turtall etter planingsterskelen. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 15.August.2008 Link til dette innlegget Svart 15.August.2008 Hadde en 17' Rana Fisk med glasser og kalesje og 30 hk Mariner på åttitallet som hyttebåt. Noe særlig mindre enn 30 hk ville jeg ikke hatt. Men blir smak og behag og ikke minst bruksområdet som bestemmer hvor stor motor som ønskes. Ideell motor for båten kan jeg tenke meg er rundt en 40 hk. Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 15.August.2008 Link til dette innlegget Svart 15.August.2008 Min far hadde en Rana 17 fisk med 15 hk, denne ble etterhvert byttet ut med en 30 hk. Skulle jeg først på bruktmarkedet ville jeg lett etter en 40 hk Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
p-kaill Svart 15.August.2008 Link til dette innlegget Svart 15.August.2008 Jeg har hatt en Rana 17 fisk med 15 hk Yamaha. Det går fremover men sakte, jeg vil på det sterkeste anbefale deg å ikke satse på 15 HK men 30-40 HK. Rana 17 Fisk er en brukbar båt - trygg og god. En gang leverte jeg 1010 kg fisk på en gang og da var den lastet, 15 hesteren slo luft da jeg bakket opp med kaia. Sitér dette innlegget Link to post
Krokene Svart 15.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.August.2008 Hei, Takker for alle innspill. Jeg får tenke litt over saken. Gratis motor med litt/endel irritasjon, eller bruke endel penger på større motor og bli mer fornøyd. John Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 15.August.2008 Link til dette innlegget Svart 15.August.2008 Eller prøve 15-hesteren, og hvis du finner ut at den blir for liten, selge og bytte den i en større. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.