Jump to content

Skjærgårdsjeep med dør i hekken - hvilke finnes?

o.b.lix

Recommended Posts

Ingen stor sak, men jeg har ikke skjønt hvorfor disse båtene nesten utenunntak har "døren" på babord side. Etter min mening vil det være bedre å ha den på styrbord, bak styreposisjon. Dette for å få riktig vektfordeling, siden føreren sitter på styrbord side vil man gjerne ha passasjer på babord side. Dersom passasjeren ønsker å sitte i "kroken" i sofaen bak er det bare styrbord side som er mulig.

Dette er av egen erfaring - med Yamarin 58 Bow Rider - der sitter man jo helt ute i styrbord side så det blir ekstra ille. Med en skjærgårdsjep der man sitter mer midt i båten betyr det vel mindre - men likevel....

http://www.yamarin.com/Home/TheModelRange/...64/Default.aspx

Har noen praktisk erfaring med båter som er åpen bak ? Ja alle disse modllene har vel ikke dør i åpningen ? ( I hvertfall ikke vanntett dør?)

Får man grov sjø inn i båten hvis man kjører sakte med store bølger ? Får man egne hekkbøler innabords hvis man bråstopper ? Kan vannet komme farlig nært hvis det er mange ombord ?

Med andre ord : er det sikkert å ha åpning bak ?

(Det er spennende løsning som jeg selv har vurdert...men det var det med havet som lurer bak båten...)

Redigert av salt (see edit history)
Får man grov sjø inn i båten hvis man kjører sakte med store bølger ? Får man egne hekkbøler innabords hvis man bråstopper ? Kan vannet komme farlig nært hvis det er mange ombord ?

Med andre ord : er det sikkert å ha åpning bak ?

Jeg hadde en OceanMaster 605 i to sesonger. Den har åpning bak (Jeg monterte ingen dør, dagens modeller har det)

Fikk aldri en dråpe vann inn den veien.

På den båten sto "døren" relativt høyt, så det var aldri noen fare for den slags problemer.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...