Jump to content

Meget bra Forum

John_Kr

Recommended Posts

Jeg er ny i dette forum, men jeg har noe erfaring fra data-forumer og andre båt-forumer.

Det jeg vil trekke frem i dette forumet er at det virker for meg at de fleste medlemene er seriøse personer med høflig tone, dvs at det svært lite uhovlet språk.

Jeg har brukt forumet til Båtm........ en del og der er det alt for mye drittslenging.

Bra forum - stå på.

John Kr

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

God dagen John Kr,

og velkommen til dette "utmerkede forum"!

Du uttrykker nok det samme som svært mange tenker etter å ha gjort sine erfaringer i forskjellige forum. De tingene du påpeker henger også sammen:

1) her er en hel der personer med forskjellig kunnskap, til sammen utgjør det en enorm "kunnskapsbank" innen de fleste aktuelle områder.

2) her er stort sett deltagere som er vant med å uttrykke seg skriftlig, i komplette setninger....

3) her er folk som trives best med et minstemål av alminnelig høflighet og siviliserte omgangsformer

Alt i alt er dette et fantastisk flott grunnlag for et båtforum som kan være både hyggelig og nyttig for deltagerne. Når vi i tillegg til ca 2000 registrerte brukere er så heldig å ha Ingar som moderator, supplert av en solid stab co-moderatorer   -   da er suksessen sikret!

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Må si at det har vært stor respons på de innleggene jeg har kommet med i dag, synes det har vært en positiv opplevelse å finne dette Forum. Det virker som om at kunnskapen er stor innblandet med en stor posjon folkeskikk og humor.

Dette skal bli morro fremover mot sommeren.

NB!

Gleder meg å få min nye båt i hus om noen få dager, kjøpte den på Båtmessa i Lillestrøm i mars. Vi var 2 kamerater som kjøpte lik båt, fikk meget bra messetilbud (trur vi).

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Etter nå  å ha vært "her inne" i ca en mnd. og tittet rundt så må jeg si meg veldig enig i at dette er en fin side. En seriøs tone og til dels stor kunnskap blir delt med oss andre. Tok litt tid før jeg fant ut av oppbyggingen av forumet og når dette med kategorier åpenbarte seg for meg har jeg lest en masse om ting som jeg driver med med min båt. Det er en mengde forskjellige meninger og erfaringer som legges til grunn for svar. Et eks: jeg har nylig kjøpt meg ei lita plastsnekke (Sjømann 22) og denne skal jeg lakkere opp. Tror jeg fant 3 eller 4 tråder som omhandlet dette emnet. Tok også mot til meg og tok av fenderlista i dag, dette hadde jeg aldri turt å gjøre om jeg hadde fått noen ideer om hvordan jeg skulle få den på igjen når båten er ferdig lakkert. Vet at jeg kommer til å bruke dette forumet mye, er innom siden ofte. Håper tonen og seriøsiteten bevares i fremtiden, og at eventuelle "tullebukker" holdes på avstand.

Hebbe...

Båten har sin faste plass i hagen.......

jeg har funnet mye nyttig i dette forumet, det er etterhvert blitt en svær databank

Velkommen om bord båtfolk!  :seeya:

Jeg kan forsikre dere om at dette båtforumet er av uvurderlig betydning også for meg som jobber med båt og båtliv til daglig, nettopp fordi man kan drøfte temaer og få tilbakemeldinger som er nyttig i arbeidet for et bedre båtliv... Ikke minst er dette også et forum hvor man får "pepper" på en positiv og konstruktiv måte når noen mener at man fortjener det! ...Og det hender jo at man gjør.... hmmm

Hilsen Syvert  :flag:

knbf.no For et bedre båtliv for alle"

Er helt enig, er selv en rimelig fersk bruker av dette forum, men har blitt helt avhengig av det. Det føste jeg gjør om morgenen og det siste jeg gjør før jeg legger meg. kan jo sitte i flere timer å bla i innlegg, noe rederina syntes til tider er litt usosialt, men, men nå har jo jeg litt å lese gjennom siden jeg er såpass ny her :yesnod:

Slenger meg på her,er ett veldig bra forum..En blir litt hekta da hobbyen er båt(for noen jobb)samtidig som takt å tone her inne er god,og ett høyt kunnskapsnivå er det også blant deltagerene ..fungerer også som ett leksikon,med god forklaring og fine bilder,koblingskjemaer,etc....skryt til de som satt det i gang og alle bidragsytere.. :yesnod:

jan

Slenger meg på jeg og!

Forrige helg så hadde jeg trøbbel med og komme på nett, og da ble abstinensene store :yesnod:

baatplassen.no er jeg blitt helt avhengig av, og det kommer nok av at det er så god tone her.

Rask tilbakemelding på det meste av spørsmål også.

Lett og oversiktlig for brukerne er det og!

Jeg tror jeg har flere timer på forumet enn i båten :wink:

Baatplassen har overtatt den seriøse tonen som hersket i Båtmagasinets Båtplassen for en del år siden. Nå gidder jeg knapt gå innom der lengre. Da jeg kommenterte dette og etterlyste registrering og ordnede former, ble jeg sensurert :lol:

Og så er jo denne siden teknisk helt overlegen i forhold til BMs.

Jeg er også blitt avhengig, tragisk at hjemme-PCen har totalhavarert! :smiley:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...